• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

نداشتن پوشش بیمه‌ای مشکل اصلی دامپزشکان آذربایجان شرقی است

  • کد خبر : 73464
  • 15 مرداد 1401 - 9:30
نداشتن پوشش بیمه‌ای مشکل اصلی دامپزشکان آذربایجان شرقی است
یاز اکو - نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: دامپزشکان به دلیل شرایط شغلی روزانه در معرض خطرات و بیماری‌های مختلف قرار دارند و نبود پوشش بیمه ای مشکل اصلی آنان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف داوودی، در جلسه شورای مرکزی دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش دامپزشکان در تامین سلامت مردم افزود: نداشتن بیمه مناسب مشکل اصلی این قشر است و مسئولان مربوط باید این مشکل را حل کند.

وی با تاکید بر لزوم تامین پروتئین سالم در جامعه ادامه داد: گران بودن غذای دام، طیور و آبزیان، دامداران را با مشکلات اساسی مواجه کرده است و برای توسعه پایدار حوزه کشاورزی و دامداری و صرفه اقتصادی تولیدات، دولت باید برای تامین نهاده‌های دامی برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

راه اندازی بزرگترین کشتارگاه طیور در استان

نماینده مردم سراب در مجلس از راه اندازی بزرگترین کشتارگاه طیور در استان خبر داد و افزود: ظرفیت این کشتارگاه روزانه در هر ساعت کشتار ۸ هزار قطعه مرغ است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: تعلل مسئولان مربوطه، در ساماندهی سگ‌های بی صاحب موجب به خطر افتادن سلامت و جان مردم شده است.

امیر حسین بهداد، با اشاره به همکاری ادارات دامپزشکی و سازمان دامپزشکی استان در مدیریت سگ‌های بی صاحب گفت: این سگ‌ها می‌توانند موجب انتقال بیماری‌های هاری و انگلی باشند و دامپزشکی استان در این راستا به تمام سگ‌هایی که در پناهگاه‌های استان نگهداری می‌شوند واکسن هاری تزریق کرده است.

وی بر ضرورت اجرای ماده ۱۹ دامپزشکی توسط کارفرمایان در استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});