• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

تلاش شرکت های اروپایی برای تجارت با روسیه از طریق ترکیه

  • کد خبر : 73987
  • 18 مرداد 1401 - 17:15
تلاش شرکت های اروپایی برای تجارت با روسیه از طریق ترکیه
یاز اکو_برخی از شرکت های اروپایی که به دلیل تحریم ها نمی توانند مستقیماً در فعالیت های تجاری با روسیه شرکت کنند، می خواهند محصولات خود را از طریق ترکیه به روسیه بفروشند.

گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت انتظار می رود تقاضا از روسیه برای محصولات ترکیه بیشتر شود زیرا روسیه به طور فزاینده ای برای خرید کالاهایی که نمی تواند از اروپا تامین کند به ترکیه روی آورده است.
مواد شیمیایی، میوه‌ها و سبزیجات تازه عمده‌ترین اقلامی هستند که از ترکیه به روسیه صادر می‌ شود.

 مصطفی گلتپه، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM) گفت: تقاضا از روسیه در بحبوحه تحریم های آمریکا و اروپا افزایش یافته است زیرا روسیه به دنبال تامین کنندگان جایگزین است.
گلتپه بر روابط تجاری قوی ترکیه با اروپا تاکید کرد و گفت: شرکت های اروپایی ممکن است بخواهند از ادامه روابط تجاری ترکیه با روسیه سود ببرند.
چتین تکدلی اوغلو از TİM گفت : شرکت های اروپایی می خواهند از ترکیه به عنوان یک “انبار و یک پل” برای تجارت با روسیه استفاده کنند، در حالی که شرکت های روسی می خواهند از ترکیه کالا بخرند.

 

به گفته کاظم تایچی، رئیس انجمن صادرکنندگان دانه ها و محصولات روغنی حبوبات استانبول (İHBİR)، ترکیه به تامین کننده مهمی برای روسیه تبدیل شده است.
تایچی افزود: «ما دریافتیم که برخی از شرکت های اروپایی می خواهند از ترکیه به عنوان پایگاهی برای فروش محصولات به روسیه استفاده کنند.
بوراک اوندر از انجمن صنعتگران و صادرکنندگان لوازم خانگی و آشپزخانه ترکیه (EVSİD) تایید کرد : میزان تقاضای روسیه در پی تحریم ها به سمت ترکیه تغییر کرده است.

 اوندر با اشاره به اینکه روسیه بازار بزرگی با جمعیتی در حدود ۱۴۷ میلیون نفر و واردات سالانه ۲۹۳ میلیارد دلاری است، گفت: به نظر می رسد این تقاضا افزایش خواهد یافت.
مقامات ترکیه گفتند: اخیراً هیئتی از انجمن صادرکنندگان فلزات آهنی و غیرآهنی استانبول (İDDMİB) و کارگروه صنعت ترکیه و روسیه به روسیه سفر کرده اند و وزارت بازرگانی در حال کار برای ایجاد دبیرخانه ای است که وظیفه افزایش تجارت دوجانبه را بر عهده دارد.
روسیه نمی خواهد از یورو در تجارت استفاده کند

 گوخان توران از İDDMİD گفت : این در حالی است که روسیه گزینه های زیادی به جز ترکیه و چین ندارد.

صادرات ترکیه به روسیه از ۴۱۷ میلیون دلار در ژوئیه ۲۰۲۱ به ۷۳۰ میلیون دلار در ماه گذشته افزایش یافته است که ۳٫۹ درصد از کل صادرات را تشکیل می دهد.

 در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۲، صادرات به روسیه از ۳٫۰۵ میلیارد دلار به ۳٫۶۴ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

واردات ترکیه از روسیه با ۷۸ درصد افزایش به ۴٫۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات ترکیه در دوره ژانویه تا ژوئیه با ۱۱۳ درصد افزایش به ۳۲٫۱ میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});