• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

انجام موفقیت آمیز پیوند کبد کودک در بیمارستان امام رضا (ع)تبریز

  • کد خبر : 74030
  • 18 مرداد 1401 - 21:12
انجام موفقیت آمیز پیوند کبد کودک در بیمارستان امام رضا (ع)تبریز
یاز اکو - رئیس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: پیوند کبد کودک 9 ساله با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) دکترمجتبی محمد زاده از پیوند موفقیت آمیز کبد کودک ۹ ساله با وجود پیک هفتم کرونا دربیمارستان امام رضا(ع) خبرداد وافزود: به کوشش تیم فراهم آوری اعضای ارومیه و تبریز و همچنین تیم تخصصی پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) کبد اهدایی بیمار مرگ مغزی (دختر ۱۵ ساله) از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت و به یک کودک ۹ ساله پیوند زده شد.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه با تلاش هماهنگ و دلسوزانه ی تمام اعضای تیم تخصصی پیوند مرکز، مخصوصا دکترعلی شریفی جراح پیوند کبد و دکترمرجان دهدیلانی متخصص بیهوشی پیوند، بیمار۹ ساله با حال عمومی خوب تحت نظر بوده و مراحل بستری را پشت سر می‌گذارد.
دکتر محمد زاده افزود: پیوند کبد کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه کشور ما جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد. بیمارستان امام رضا(ع) با امکانات خوب واساتید صاحب نام و با خدمات رایگان بخش پیوند در خدمت مراجعین ازنقاط مختلف کشور می باشد.
گفتنی است: این پیوند اولین پیوند کبد کودک، دوازدهمین پیوند کبد در سال جاری و در کل ۶۴ مین پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تبریزمی باشد که در بزرگترین مرکز شمالغرب کشور، مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.
.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});