• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

معضل اصلی صادرکنندگان، تحریم نقلی، پولی و بانکی است

  • کد خبر : 125329
  • 03 آذر 1402 - 18:45
معضل اصلی صادرکنندگان، تحریم نقلی، پولی و بانکی است
یازاکو - رضا جعفری، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز: صادرات و واردات همزاد یکدیگرند و از مقوله‌های اصلی تجارت هستند اما برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات به گونه‌ای تدوین می‌شوند که در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.

رضا جعفری، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری و روسا و اعضای هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به این مطلب اظهار کرد: صادرات و واردات همزاد یکدیگرند و از مقوله‌های اصلی تجارت هستند اما برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات به گونه‌ای تدوین می‌شوند که در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.
وی افزود: طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در کمیسیون صادرات و مرکز پژوهش‌هاش اتاق بازرگانی تبریز، تحریم‌های بانکی، عدم تعامل با کشورهای دنیا و عدم تک نرخی بودن ارزی سه مشکل عمده‌ای هستند که صادرات را با موانع مواجه کرده‌اند.
جعفری گفت: ایران از همان سال ۵۷ در تحریم است اما معضل اصلی صادرکنندگان در این برهه از زمان تحریم‌های نقلی، پولی و بانکی هستند که به شدت مشکل‌ساز می‌باشد.
رئیس انجمن صنایع غذایی استان همچنین تاکید کرد: حرف تجار این است که نرخ ارز با نرخ تورم به صورت تدریجی به شکلی افزایش و کاهش داشته باشد که از تنش‌ها و ضربات شدید جلوگیری شود.
بر اساس این گزارش، جعفری با اشاره به قرارگیری ایران در موقعیت بسیار مناسب اذعان کرد: کریدور شمال_جنوب امتیاز بسیار بالایی است که به تنهایی می‌تواند ۳۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیتی برای کشور ایجاد کند.
وی تاکید کرد: این کریدور است که ما را به مسیر صادرات هنگفت اروپا وصل می‌کند و اگر هر چه سریع‌تر چاره‌ای نیندیشیم تهدیدهای بزرگی از سوی کشورهای همسایه در راه است که ممکن است این بازار را از ما بگیرد.
رضا جعفری در پایان گفت: کشور عراق علیرغم وضعیت نامساعد خود توانسته با سیاست‌های درست تورم بالای خود را کنترل کند و ما در ایران نیز باید هر چه سریع‌تر این مشکل را تحت کنترل بگیریم‌

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});