• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه در بخش صنعت در صدر اقدامات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 76039
  • 02 شهریور 1401 - 13:00
احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه در بخش صنعت در صدر اقدامات آذربایجان شرقی
یاز اکو - احیای واحدهای تولیدی راکد و جذب سرمایه گذاری در صدر اولویت‌های استان آذربایجان شرقی در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

مهمترین اقدامات آذربایجان شرقی برای تحقق وعده های دولت

در این گزارش به مهمترین اقدامات استان آذربایجان شرقی برای تحقق وعده های دولت سیزدهم خواهیم پرداخت.

هماهنگ سازی فعالیت های اقتصادی استان و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان از مهم ترین برنامه های استانداری آذربایجان شرقی در سال نخست دولت سیزدهم بوده است.

بر اساس گزارش «دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های مهم استانداری ها در سال نخست دولت سیزدهم» که توسط وزارت کشور منتشر شده، احیای واحدهای راکد تولیدی و جذب سرمایه گذار خارجی در سال های ۱۴۰۰ و ماه های نخست سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه کشاورزی در استان توسط پروژه‌های پایاب سدهای استانی

توسعه کشاورزی در استان توسط پروژه های پایاب سدهای استانی از طرح های در دست اجرا در یکسال گذشته بوده که در فاصله زمانی مرداد ۱۴۰۰ تا مرداد امسال از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

ارتقاء ارزش‌افزوده بخش معدن و صنایع معدنی

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و ارتقاء ارزش افزوده بخش معدن و صنایع معدنی نیز در یک سال نخست دولت سیزدهم در استان آذربایجان شرقی پیگیری شده است.

این طرح نیز در یک سال گذشته به طور کامل محقق شده و به اهداف خود رسیده است.

بازگشت ۳۹ واحد معدنی راکد به چرخه تولید

در طول سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات لازم برای فعال سازی واحدهای تولیدی انجام شد به طوری که بر اساس گزارش ها، ۳۹ واحد معدنی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

صدور ۴۹۲ پروانه بهره برداری صنعتی

۴۹۲ پروانه بهره برداری و توسعه ای واحدهای صنعتی در یک سال گذشته در استان آذربایجان شرقی صادر شده و ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده، در طول دوره مورد نظر، تحقق یافته است.

از طریق صدور این پروانه ها برای ۶ هزار و ۸۹۲ نفر اشتغال زایی شده است.

همچنین در یکسال گذشته در ۹۰۳ طرح در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شده که با اجرای آنها برای ۲۷ هزار و ۲۲۱ نفر شغل ایجاد شده است.

۵۵۰ طرح صنعتی در قالب این طرح، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و انتظار می رود در سالهای پیش رو به بهره برداری برسند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});