• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
آرتور نیکولایف معاون اتاق بازرگانی تاتارستان:

تاتارستان ظرفیت‌های بزرگی برای تجارت دارد

  • کد خبر : 76073
  • 02 شهریور 1401 - 15:15
تاتارستان ظرفیت‌های بزرگی برای تجارت دارد
یازاکو _ معاون اتاق بازرگانی تاتارستان در هتل شهریار تبریز گفت: تاتارستان ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری و تجارت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، آرتور نیکولایف گفت: تاتارستان در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی و موادغذایی نیاز خود را تامین می‌کند و در صنایع لبنی جایگاه ویژه‌ای برای خود دارد.

وی اضافه کرد: در مورد صنایع تاتارستان می‌توانم به صنایع خودروسازی و کارخانه مشهور کاماز، صنایع کشتی سازی و هواپیماسازی اشاره کنم.

وی ادامه داد: مهمترین صنایع جمهوری ما استخراج و پالایش نفت است و شرکت نفتی تارمونفت از بزرگترین شرکتهای نفتی روسیه می‌باشد.

نیکولایف خاطرنشان کرد: وجود نفت در این جمهوری باعث شده صنایع پالایش نفت و پتروشیمی رو به توسعه باشد.

معاون اتاق بازرگانی تاتارستان یادآور شد: در ترکیب هیئتی که امروز اینجا جمع شده‌اند، نماینده منطقه ویژه اقتصادی آلابوغا نیز حضور دارند. در این منطقه آزاد، امتیازات ویژه‌ای در سطح منطقه و فدرال به سرمایه‌گذاران اختصاص داده می‌شود. علاوه براین در تاتارستان شهرکهای صنعتی متعددی داریم.

وی اضافه کرد: در میان ۸۴منطقه فدراسیون روسیه امسال در زمینه جذب سرمایه‌گذاری دوم بوده‌ایم ولی در سنوات گذشته همواره اول بودیم و رییس جمهور تاتارستان تاکید دارد که ما باید همیشه اولین باشیم به همین خاطر تلاش خواهیم کرد رتبه اول خود را دوباره پس بگیریم.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی تاتارستان از نظر ظرفیت‌های حمل و نقل بالایی دارد و علاوه بر دو رودخانه قابل کشتی‌رانی کاما و ولگا، دو فرودگاه، شبکه راه آهن شبکه جاده‌ای این منطقه را به منطقه‌ای با پتانسیل بالای حمل و نقل تبدیل کرده است.

نیکلایوف با بیان اینکه ما فعالیت آموزشی بالایی در تاتارستان داریم، بیان کرد: اولین دانشگاه در قازان در سال ۱۸۰۵ افتتاح شده است و امروزه دانشگاههای متعددی داریم که تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاهها ایرانی هستند.

معاون اتاق بازرگانی تاتارستان در پایان گفت: صد سالگی اتاق بازرگانی را تبریک می‌گویم، اتاق بازرگانی قازان جوان هست و امسال سی سالگی خود را جشن خواهد گرفت و از همینجا شما را برای این جشن دعوت می‌کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});