• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
معرفی مسیرهای زیبای گردشگری آذربایجان در یازاکو

آبشار میره کی؛ پیشنهادی خنک و دلچسب در گرمترین روزهای سال

  • کد خبر : 76291
  • 03 شهریور 1401 - 20:23
آبشار میره کی؛ پیشنهادی خنک و دلچسب در گرمترین روزهای سال
یکی از زیباترین آبشارهای آذربایجان، آبشار روستای میره کی سراب هست که در دامنه های جنوبی ساوالان واقع شده و با آب و هوای خنک خود این روزها میزبان گردشگران زیادی است.

یاز اکو؛ پدرام بگلو – آغاز فصل گردشگری آذربایجان فرصت مغتنمی است تا با شناخت جاذبه‌های بکر طبیعی و تاریخی این بخش از ایران و معرفی آن به سایر هموطنان، رونق گردشگری را در این منطقه‌ی مستعد شاهد باشیم. با گرمتر شدن هوا تصمیم داریم این هفته به منطقه اردبیل با آب و هوای خنک و دلپذیرش سر بزنیم.

در روزهای گرم سال انتخاب مکان مناسب جهت گذران اوقات فراغت از اهمیت زیادی برخوردار است. در این فصل آبشارها از بهترین مکانها جهت پیمایش و بازدید هستند‌.
یکی از زیباترین آبشارهای آذربایجان، آبشار روستای میره کی سراب هست که در دامنه های جنوبی ساوالان واقع شده و با آب و هوای خنک خود این روزها میزبان گردشگران زیادی است.

راه دسترسی:

از کمربندی شهر سراب به سمت شمال حرکت کرده و در جاده روستای میره کی به حرکت ادامه دهید. پس از طی مسافتی نزدیک به ۱۰ کیلومتر به روستا رسیده و وسیله نقلیه خود را در مکان مناسبی پارک کنید. از این نقطه به بعد با پیمایش تقریبی دو ساعته از میان رودخانه، چمنزارها و صخره های چشم نواز به آبشار زیبایی میره کی(شر شر) خواهید رسید.

آبشار میره کی

ویژگی های منحصر به فرد:

آبشار میره کی به دلیل واقع شدن در دامنه های جنوبی ساوالان دارای آب و هوایی به شدت روح نواز و دلپذیر است، بنابراین برای رها شدن از گرما و آلودگی شهری در فصل تابستان می تواند مکان مناسبی جهت گذران یک روز تعطیلی به یادماندنی برای شما گردد.
همچنین مسیر پیاده روی فوق العاده زیبای آبشار که از میان نهرها و صخره های بکر و زیبا می گذرد بر جذابیت سفرتان می افزاید.

جاذبه ها:

مناطق شمالی شهرستان سراب که به کوهستان ساوالان منتهی می گردد، با آب و هوای فوق العاده تمیز و فرح بخش خود میزبان گردشگران تابستانی است.

جاذبه های تاریخی:

توصیه می شود در مسیر خود از کمربندی شهر سراب به سمت روستای رازلیق رفته و با طی مسافت ۵ کیلومتری با خودرو و دقایقی به صورت پیاده، و بالا رفتن از تپه مشرف به روستای دیزج سفید؛ کتیبه(سنگ نوشته) منحصر به فرد و بسیار معروف و تاریخی رازلیق درست روبروی شما خواهد بود.

این سنگ نوشته ی اورارتویی قدمتی نزدیک به ۲۷۰۰ سال دارد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کتیبه رازلیق

امکانات رفاهی:

به دلیل نزدیکی این منطقه به مرکز شهرستان سراب، بازدید از کتیبه رازلیق و پیمایش مسیر و دیدار از آبشار برنامه ای یک روزه خواهد بود. در صورت نیاز به اقامت می توانید از اقامتگاه های محلی و یا امکانات رفاهی شهر سراب نیز بهره مند گردید.

فراموش نکنید:

از آنجایی که محصولات لبنی شهرستان سراب زبانزد هستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم وعده ی صبحانه خود را به عسل و سرشیر تازه و اعلای این شهر اختصاص دهید.
همچنین در راه برگشت حتماً از صیفی کاران منطقه خیار مخصوص سراب خریده و ترجیحا برای تهیه خیارشور استفاده نمایید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});