• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

هدف اصلی از سفر به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه روابط اقتصادی و صادرات است

  • کد خبر : 77433
  • 12 شهریور 1401 - 8:45
هدف اصلی از سفر به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه روابط اقتصادی و صادرات است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، تسهیل و پشتیبانی از توسعه مراودات اقتصادی و تجاری و ارتقای سطح همجواری دو کشور با محوریت آذربایجان شرقی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در گفت‌وگو شبکه‌های تلویزیونی آرمنیا و پابلیک ارمنستان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر، دسترسی به کشورهای سی‌آی‌اس و اوراسیا از طریق ارمنستان است که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور و توسعه مراودات تجاری باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی، گفت: تبریز یکی از قطب‌های صنعتی ایران است و می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های کشور ارمنستان را تأمین کند که در این راستا از تجار و بازرگانان این کشور دعوت می‌کنیم تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع ما بازدید کنند.

خرّم خاطرنشان کرد: برخی موانع و مشکلات گمرکی و حمل‌ونقل در مرز دو کشور وجود دارد که باید این موانع را برطرف کنیم تا تجار و صادرکنندگان دو طرف بتوانند به سهولت تردد و مراوده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدوارم این سفر دستارودهای خوبی برای دو طرف داشته باشد و بتوانیم ارتباطات تاریخی، فرهنگی و تامدنی خود را از طریق ارتباطات اقتصادی و تجاری به مرحله قابل قبول و مورد انتظار دو کشور برسانیم.

وی، ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی و علمی فناوری را از جمله اهداف این سفر ذکر کرد و گفت: درخصوص مقدمات این موضوع در این سفر توافق و مرحله اجرایی و عملیاتی آن در یک بازه زمانی مشخص طی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});