• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

۴۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی صادر شد

  • کد خبر : 77579
  • 13 شهریور 1401 - 9:45
۴۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان شرقی صادر شد
یاز اکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز اعلام کرد: در چهار ماهه امسال بیش از ۷۳۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان شرقی در قالب ۷۷ گروه کالایی به ۸۴ کشور دنیا صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، لیلی اورنگی اظهار کرد: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش هفت درصد و به لحاظ وزن ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان در ۴ماهه یاد شده مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار با سهم ۲۶ درصد، چدن، آهن و فولاد ۸۶ میلیون دلار با سهم ۱۹ درصد، سوخت های معدنی، روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها ۳۹ میلیون دلار با سهم ۹ درصد، میوه‌های خوراکی ۳۹ میلیون دلار با سهم هفت درصد و مصنوعات از چدن آهن یا فولاد ۲۹ میلیون دلار با سهم پنج درصد است.

کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی عمده کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی را ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان اعلام و اظهار کرد: طی این مدت ارزش صادرات به ترکیه ۱۷۳ میلیون دلار، عراق ۹۹ میلیون دلار، ارمنستان ۴۶ میلیون دلار، افغانستان ۱۹ میلیون دلار و جمهوری آذربایجان ۱۸ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: نسبت به چهار ماهه سال گذشته صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی به کشورهای ترکیه ۲۸ درصد افزایش، عراق ۶ درصد کاهش، ارمنستان ۳۴ درصد کاهش، افغانستان ۵۷ درصد کاهش و جمهوری آذربایجان چهار درصد افزایش داشته است.

اورنگی میزان واردات کالا از طریق گمرکات آذربایجان شرقی در چهار ماهه امسال را ۱۱۹ هزار تن به ارزش ۳۸۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان کالای وارداتی در مدت یادشده نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲ درصد کاهش و از حیث ارزش دلاری ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی عمده محصولات وارداتی از گمرکات استان در چهار ماهه امسال را وسایل نقلیه زمینی به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار با سهم ۳۳ درصد، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجرا و قطعات آن ها ۵۱ میلیون دلار با سهم ۱۳ درصد، محصولات شیمیایی آلی ۱۷ میلیون دلار با سهم ۴ درصد، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ۱۶ میلیون دلار با سهم چهار درصد اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});