• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با کشورهای همسایه است

  • کد خبر : 77607
  • 13 شهریور 1401 - 11:45
سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با کشورهای همسایه است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با کشورهای همسایه است، گفت: کشور ارمنستان به عنوان دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد توجه است و سفر به این کشور در راستای تسهیل صادرات بخش خصوصی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و ترانزیتی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در بدو ورود به تبریز در بازگشت از سفر به ارمنستان، اظهار کرد: با توجه به اولویت دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط با همسایگان، بعد از سفر به جمهوری آذربایجان، سفر دوم به کشور ارمنستان با حضور مسئولان دولتی و مجموعه های اقتصادی، صنایع و اتاق بازرگانی تبریز انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سفر دیدار و گفت‌وگوی بخش خصوصی و اتاق بارزگانی آذربایجان شرقی با بازرگانان و کارآفرینان ارمنستان برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان جهت افزایش حجم سرمایه گذاری و تجارت بود.

دیدار با وزیر اقتصاد و وزیر زیرساخت ارمنستان 

خرّم گفت: همچنین در این سفر با وزیر اقتصاد و وزیر زیرساخت کشور ارمنستان جلسات کاری بسیاری خوبی برگزار شد و مقرر شد موانع موجود از لحاظ تبادل امکانات و اقتصاد بررسی و احصا شود تا هر دو طرف به راحتی در ترانزیت و تجارت فعالیت کنند و همچنین بخشی از تعرفه‌های گمرکی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاهی نیز در این سفر حضور داشتند و شهرک‌های صنعتی ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و شرکت های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه سرکنسول‌گری ایران در استان سیونیک در حال افتتاح شدن است، گفت: تمامی این اقدامات و رفت و آمدها در راستای بهبود وضعیت و ارتقای روابط با کشور ارمنستان انجام می شود.

وی افزود: بخش خصوصی ارمنستان نیز در آینده نزدیک برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های استان به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

خرّم خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین موضوعات مختلف گردشگری و محیط زیست با مسئولان کشور ارمنستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});