• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

رتبه دوم کشوری بهزیستی آذربایجان‌شرقی در جلب مشارکت‌های مردمی

  • کد خبر : 78081
  • 17 شهریور 1401 - 10:30
رتبه دوم کشوری بهزیستی آذربایجان‌شرقی در جلب مشارکت‌های مردمی
یاز اکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: این مجموعه در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرگل صحاف افزود: طی یک سال اخیر و از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم ۱۷۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت و کمک های مردمی در مجموعه های مختلف بهزیستی آذربایجان شرقی جمع آوری شده است که این رقم نسبت به سال آخر دولت قبلی بیش از ۳۶ درصد رشد دارد.

وی کسب رتبه دوم مشارکت های مردمی آذربایجان شرقی در بین استان های مختلف را حاصل اعتماد مردم به این نهاد عنوان و اضافه کرد: این مشارکت ها اعم از کمک و مساعدت های نقدی، غیر نقدی و خدماتی است که در مراکز زیر نظر، عاملی در راستای افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی شده است.

صحاف شفاف سازی و اعتماد بین خیرین و نهادهای دولتی را در جلب مشارکت های مردمی تعیین کننده و مهم خواند و اظهار داشت: فرهنگ متعالی ناشی از تعمیق باورهای دینی و اعتقادی و نیکوکار با نیات خیر خواهانه مردم فهیم استان و روحیه همدلی و همراهی همنوعان از جمله دلایل افزایش مشارکت مردمی در حوزه فعالیت های بهزیستی می باشد.

راه اندازی انواع پویش های متعدد

وی راه اندازی انواع پویش های متعدد در طول سال از جمله پویش مهر، حلقه وصل، خرید ویلچر و سایر اقدامات مشارکتی را از جمله فعالیت های مردمی در همراهی بهزیستی استان بیان کرد و ادامه داد: بدون تردید مردم آذربایجان شرقی در رفع مشکلات اقشار کم برخوردار تحت پوشش بهزیستی فعالیت های ستودنی دارند و تعامل مثبت با موسسات خیریه و همراهی آنان در رفع مشکلات مددجویان بسیار تاثیرگذار بوده است.

صحاف از توانمندسازی تعداد یکهزار و ۵۷۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد طی یک سال گذشته با ایجاد اشتغال پایدار به تدریج از چرخه جامعه هدف این مجموعه در حال خارج شدن هستند.

وی همچنین از ورود تعداد ۱۷ نفر از فرزندان بهزیستی به زندگی مستقل خبر داد و گفت: در راستای حمایت از اقشار تحت پوشش، شهریه دانشگاه های غیردولتی دانشجویان معلول شدید و متوسط به صورت کامل پرداخت می شود و کمک هزینه ای نیز برای دانشجویان دانشگاه های دولتی به عنوان تشویق و حمایت به این افراد تععلق می گیرد.

تعداد مراکز روزانه بهزیستی آذربایجان شرقی ۸۷ مرکز است

صحاف تعداد مراکز روزانه بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۷ مرکز اعلام کرد که به تعداد ۳ هزار و ۷۴۳ نفر در سطح استان ارایه خدمات می دهند.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مستمری از این نهاد دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی توانمندسازی مددجویان در قالب اجرای طرح های مختلف را هدف اصلی و محوری سازمان بهزیستی دانست و ادامه داد: رشد و ارتقای مددجویان بهزیستی به لحاظ فکری، جسمی، مالی و معیشتی از رویکردهای جدید این مجموعه است.

صحاف افزود: بر همین اساس طرح های مختلفی در دست اجرا است که می توان طی چند سال نسبت به تحقق این اهداف امیدوار بود، تا مددجو با حمایت های بهزیستی بتواند روند عادی زندگی خود را تداوم دهد.

وی کوچک سازی مراکز نگهداری از مددجویان دارای مشکلات ذهنی و حرکتی را از جمله طرح های توانمندسازی بیان و اضافه کرد: در این راستا برخلاف روندهای قبلی، امروز با بهره گیری از امکانات بخش خصوصی مراکز بزرگ نگهداری به خانه های نگهداری از این قشر تبدیل شده است تا برخلاف سال های قبل که تعداد کثیری از افراد دارای معلولیت ذهنی در یک محل بزرگ نگهداری می شدند، امروز در خانه هایی با جمعیت پایین تر از ۱۰ نفر نگهداری می شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});