• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

محصولات استان زنجان به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود

  • کد خبر : 78327
  • 19 شهریور 1401 - 14:00
محصولات استان زنجان به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود
یاز اکو - رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: محصولات تولیدی این استان در بازارهای صادراتی متنوعی حضور دارد و به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهدی رنگ رونا روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته مسوولان استان تعامل خوبی برای حل مشکلات صادرکنندگان زنجان داشته اند، افزود: عمده صادرات محصولات از مبدأ استان زنجان به کشور ترکیه بوده و مابقی به کشورهای مختلف دیگر صادر می شود.

وی با اشاره به تلاش ها برای افزایش تنوع بازارهای صادراتی استان زنجان، از برنامه ریزی برای حضور در بازارهای جدید هدف صادراتی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر تلاشها بر تنوع بخشی بازار و سبد کالاهای صادراتی استان زنجان است.

عمده صادرات استان

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تصریح کرد: عمده صادرات استان در شمش روی، پروفیل، ترانسفورماتور، شمش سرب، خشکبار، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر، مفتول مسی ظروف مسی، پلیمر پروپلین، لبنیات، اکسید روی است که تلاش می شود تا در کنار تنوع بخشی به تولیدات، کشورهای هدف صادرات را نیز افزایش دهیم.

رنگ رونا با بیان اینکه برای افزایش صادرات و رونق آن از مبدأ استان زنجان ابتدا باید کشورهای هدف صادراتی را حفظ و در کنار آن بر اساس برنامه صادراتی که مصوب استان نیز بوده کشورهای جدید شناسایی و مقدمات حضور کالاهای استان را فراهم کنیم، گفت: در این زمینه می توان به فعالیت هایی از جمله اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های کشورهای هدف و استفاده از ظرفیت های سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی در کشورها و یا وابسته های بازرگانی و اقتصادی کشورمان در کشورها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی سیستم دولتی و بخش خصوصی در راستای شکل گیری ورود به بازارهای جدید صادراتی ضروری است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف صادراتی همچنین دستیابی به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات در سال جاری که بخشی از آن محقق شده، امید است در نیمه دوم سال با توجه به برنامه ها و اقدامات به این هدف دست پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه تعامل مسولان استانی در رسیدن به اهداف صادراتی بی تاثیر نیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد چنانچه مشکلات سر راه صادرات استان که عمدتا در موضوع رفع تعهد ارزی ورود موقت است، چاره اندیشی شده و دستورالعمل مشخص در این حوزه صادر شود، رسیدن به این هدف صادراتی شدنی است.

رنگ رونا با تاکید بر اینکه خوشبختانه تعامل خوبی در بین مسوولان کشوری و به ویژه مسولان استان در حل مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات صادراتی شکل گرفته که جای تقدیر دارد، افزود: این تعامل و پیگیری ها از سوی مسولان به قطع در رشد صادرات استان تاثیر خود را نشان خواهد داد و با توجه به این رویه امیدواری مطلوبی برای رشد اهداف صادراتی استان زنجان و فعالیت های اقتصادی شکل گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});