• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
یادداشت؛

گرانی، یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نوشت افزار!

  • کد خبر : 79165
  • 26 شهریور 1401 - 10:30
گرانی، یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نوشت افزار!
یاز اکو - قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته دو برابر شده و مشاهدات میدانی از بازار تبریز حاکی از این است که این اقلام از جمله دفتر ۴۰ برگ و ۶۰ برگ حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته دو برابر شده و مشاهدات میدانی از بازار تبریز حاکی از این است که این اقلام از جمله دفتر ۴۰ برگ و ۶۰ برگ حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت دارند. البته قیمت ها به دلیل تنوع نوشت افزار های موجود متفاوت است و بستگی به برند ها دارد.

در آستانه بازگشایی مدارس شور و شوق خاصی میان کودکان و نوجوانان حاکم است و آنها دوست دارند بعد از دو سال دوری از کلاس و دوستان به دلیل همه گیری ویروس کرونا با لباس، کفش و لوازم التحریر نو به مدرسه بروند. اما این تمام ماجرای آغاز سال تحصیلی نیست و گرانی نوشت افزار یا به عبارت بهتر افزایش هزینه های تحصیل، خانواده های ایرانی را با چالش جدی مواجه ساخته است.

نوشت افزار ایرانی یا خارجی اش به وفور در بازار یافت می شود و با طرح ها و رنگ های مختلف دل کودکان و نوجوانان را می ربایند. اما کیست که نداند گرانی و مشکلات اقتصادی سایه سیاه خود را بر معیشت و زندگی خانوارها انداخته و چه بسا به دلیل همین مشکلات مالی فرزندان نیز قید تحصیل را بزنند و وارد بازار کار شوند.

کودک می خواهد، پدر در توانش نیست. مگر دستمزد کارگری کفاف هزینه ها را می دهد. چه می شود کرد فرزند در دنیای شیرین دانش آموزی اش سیر می کند و پدر درد نداری دارد و نگران از آینده فرزندانش است. فرزند در رویای خرید کیف و کفش و نوشت افزار است و پدر از اضطراب تامین خواسته های کودک شبها خوابش نمی برد.

واقعیت این است تنها گرانی نوشت افزار و پوشاک نیست که بر دوش والدین فرزندان سنگینی می کنند. هزینه های سرویس مدرسه، ثبت نام فرزند و خوراکی دغدغه های دیگری هستند که صد البته میلیون ها تومان برای تحصیل شان آب می خورند.

به نظر می رسد قیمت نوشت افزار در بازار متغیر است و از وضعیت آشفته و نا به سامانی حکایت دارد و خانواده ها برای خرید حداقلی نوشت افزار مانند مداد، پاک کن، تراش، جامدادی و خط کش به فرزندان خود باید بین ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان هزینه کنند.

این در حالیست که هر ساله نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و نوشت افزار قبل از بازگشایی مدارس در تبریز و دیگر شهرهای استان برگزار می شد و خانواده ها نیازهای تحصیلی فرزندانشان را با قیمت مناسب می خریدند اما امسال خبری از برگزاری چنین نمایشگاهی نیست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});