• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

۵۶ هزار فرصت شغلی جدید در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 79341
  • 27 شهریور 1401 - 17:00
۵۶ هزار فرصت شغلی جدید در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به در حال اجرا بودن برنامه توسعه ۲ هزار هکتاری شهرک ها اعلام کرد با بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری در این اراضی ۵۶ هزار فرصت شغلی جدید در سطح استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مرتضی نیرومند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با واگذاری این اراضی ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به شمار واحدهای صنعتی استان افزوده می شود.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این اراضی فراهم شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان شرقی نیز بر ضرورت همراهی همه بخش ها با سرمایه گذاران و صنعتگران استان تاکید دارد.

نیرومند گفت: هم اکنون ۱۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی «آخولای» تبریز در حال نصب ماشین آلات هستند که با اتمام نصب ماشین آلات و شروع به کار این واحدها برای سه هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

طرح توسعه دو شهرک صنعتی آذربایجان شرقی

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اواخر مرداد ماه امسال، طرح توسعه دو شهرک صنعتی آذربایجان شرقی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرک های صنعتی شهرستان های ملکان و اسکو توسعه می یابند.

بر اساس مصوبه آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی اسکو به مساحت ۱۰۶ هکتار و شهرک صنعتی ملکان به مساحت ۸۱.۳۱ هکتار توسعه خواهد یافت.

بنا به اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});