• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

گروه ثابت بازرسی برای جلوگیری از توزیع گوشت غیربهداشتی در شهر تبریز فعال شد

  • کد خبر : 79760
  • 30 شهریور 1401 - 12:45
گروه ثابت بازرسی برای جلوگیری از توزیع گوشت غیربهداشتی در شهر تبریز فعال شد
یاز اکو - مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: گروه ثابت بازرسی با هدف خدمت‌ رسانی و جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر توزیع گوشت غیربهداشتی و فاقد شناسنامه در این شهر فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، کریم قدرتی، روز چهارشنبه با اشاره به شروع اجرای طرح قصابان امین، افزود: این سازمان با استقرار گروه بازرسی ثابت در سطح شهر با همکاری ادارات کل دامپزشکی، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان و اتحادیه قصابان، بازرسی از قصابی ها را با جدیت پیگیری و دنبال می کند.

وی با بیان اینکه این اقدام برای جلب آسایش خاطر مردم به منظور تهیه گوشت بهداشتی انجام می شود، اظهار داشت: کارکنان مراکز عرضه گوشت نیز در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری های ویروسی به جامعه ملزم به رعایت نکات و الزامات بهداشتی در استفاده از تجهیزات ایمنی فردی هستند.

خودداری از خرید گوشت با برچسب مخدوش و چرخ شده آماده

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت قرمز فاقد شناسنامه و مهر دامپزشکی و با برچسب مخدوش و گوشت چرخ شده آماده خودداری کنند.

قدرتی، با بیان اینکه گوشت قرمز مصرفی علاوه بر قیمت مناسب باید از کیفیت بالا و از استانداردهای بهداشتی برخوردار باشد، ادامه داد: تامین امنیت غذایی مردم وظیفه ای خطیر برای دستگاه های مربوط بوده و به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: در جریان کشتارهای روزانه دام های سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، نظارت های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام های ذبح شده و رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت انجام می شود.

قدرتی، افزود: در این راستا از خروج هرگونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری شدن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته، جلوگیری و دام های مشکوک به هر نوع بیماری، ضبط و معدوم می شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});