• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

ثبت بیش از ۱۹۰ میلیون تردد در جاده های آذربایجان شرقی در شش ماه اول سال

  • کد خبر : 79959
  • 01 مهر 1401 - 15:00
ثبت بیش از ۱۹۰ میلیون تردد در جاده های آذربایجان شرقی در شش ماه اول سال
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در شش ماه اول امسال ۱۹۰ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۱ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان افزود: در مدت مذکور بیش از ۱۰ میلیون تن بار و ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر استان جا به جا شده است.

وی محور تبریز ایلخچی و کنارگذر شهید کسایی(پل تبادل – جاده سنتو) هر کدام با بیش از ۱۰ میلیون تردد را پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان تخلف از سرعت مجاز و رعایت نکردن فاصله مجاز هم در محور کنارگذر شهید کسایی اتفاق است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از فوت ۲۱۹ نفر و مصدوم شدن شش هزار و ۳۵۳ نفر در راه های استان در ۴ ماهه اول سال خبر داد و گفت: ۱۹۹ نفر از فوت شدگان در راه های بین شهری و ۲۰ نفر در راه های روستایی فوت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر کاهش فوتی داشته ایم.

اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی در راههای استان

علیزاده تعمیر و مرمت روسازی راه ها، نگهداری و نصب انواع علائم عمودی و افقی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر، اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری و آموزش مقررات و ضوابط حمل ونقل و نکات ایمنی تردد به افراد علاقه مند و دانش آموزان حاشیه راه ها را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی تردد در راه های استان برشمرد.

رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این جلسه با اشاره به تعطیلات پیش رو و آخر ماه صفر، از دستگاه های ذی ربط خواست، با هماهنگی بیش از پیش نسبت به تسهیل رفت و آمد ها در محورهای مواصلاتی استان اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});