• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

طرح توانمند سازی برای بیش از ۲۰۰ سالمند و معلول زنجانی اجرا می شود

  • کد خبر : 80067
  • 02 مهر 1401 - 14:30
طرح توانمند سازی برای بیش از ۲۰۰ سالمند و معلول زنجانی اجرا می شود
یاز اکو- معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی گفت: بر این اساس بیش از ۲۰۰ نفر سالمند و فرد دارای معلولیت شنوایی، بینایی و ضایعه نخاعی در شهرستان های زنجان، خدابنده , خرمدره از خدمات لازم بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، گل نساء آقامحمدی روز شنبه افزود: با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود با استفاده از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط مؤثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در راستای استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محل زندگی، خودرو معلولین و پلاک خودرو این افراد و حمایت ویژه از دانشجویان معلول از جمله اقدامات موثر در اجرای این طرح است.

این مسوول، افزایش مشارکت فرد در جامعه، آشنایی فرد دارای معلولیت به خدمات موجود و حقوق شهروندی، ارتقای سلامت روانی فرد دارای معلولیت برای رسیدن به استقلال و خودکار آمدی، کمک به ارتقای سلامت و بهداشت جسمی، افزایش آگاهی فرد و جامعه نسبت به نیازها و توانایی های افراد دارای معلولیت و سالمندان را از جمله این اهداف ذکر کرد.

به گفته آقامحمدی، حفظ توانمندی، عملکرد فعلی و شناختهای موجود افراد داری معلولیت و سالمند از دیگر اهداف اختصاصی طرح توانمندسازی افراد دارای معلولیت در استان است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۶۴۱ نفر از سالمندان، معلولین دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره , خدابنده تحت پوشش این طرح قرار گرفته و نتایج مطلوبی حاصل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});