• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

ثبت نام ۲ هزار و ۸۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 8011
  • 27 اسفند 1399 - 14:45
ثبت نام ۲ هزار و ۸۴ نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ۲ هزار و ۸۴ نفر برای رقابت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیار راستگو روز چهارشنبه گفت: با توجه به اینکه ثبت نام الکترونیکی از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان شرقی تا بامداد امروز ادامه داشت، رقم نهایی تعداد ثبت نام کنندگان عصر امروز مشخص می شود. 

وی افزود: در آذربایجان شرقی ۳۶۰ کرسی اصلی و ۲۲۱ کرسی علی البدل در شوراهای اسلامی شهرها وجود دارد و بر این اساس، نامزدهای انتخابات ششمین دوره این نهاد برای کسب ۵۸۱ کرسی اصلی و علی البدل باهم رقابت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ۱۱ درصد از ثبت نام کنندکان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان شرقی، معادل ۲۳۱ نفر، را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند. 

راستگو ادامه داد: همچنین دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی با ۴۸ درصد، بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای ششم را تشکیل می دهند، ضمن اینکه ۳۲ درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد و سه درصد نیز دکتری هستند. 

وی گفت: ۱۶ درصد از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان شرقی، معادل ۳۲۶ نفر، سابقه نمایندگی این نهاد مدنی در دوره های قبلی را دارند. 

وی با بیان اینکه ۱۳ درصد، معادل ۲۶۴ نفر، از داوطلبان نمایندگی شورای ششم در آذربایجان شرقی را ایثارگران تشکیل می دهند، افزود: تبریز با ۵۰۳ نفر، شهر جدید سهند با ۱۱۱ نفر و اهر با ۹۴ نفر به ترتیب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان را دارند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ۷۰ درصد ثبت نام ها در انتخابات شورای ششم در استان به صورت حضوری انجام شده است. 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس در شهرستان میانه و نیز انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه آینده برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});