• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

میزان بارش‌ در آذربایجان‌شرقی ۱۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 80199
  • 04 مهر 1401 - 11:15
میزان بارش‌ در آذربایجان‌شرقی ۱۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش‌ها در سال آبی گذشته در این استان نسبت به سال آبی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ حدود ۱۰ درصد معادل ۲۴ میلی‌متر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حبیب عبدلی، روز دوشنبه اعلام کرد: از اول مهر سال گذشته تا ۳۱ شهریور امسال حدود ۲۶۴.۸ میلی متر بارندگی در استان روی داده در حالی که در بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰.۷ میلی متر بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش آذربایجان شرقی در سال آبی گذشته نسبت به بلندمدت حدود ۱۷ درصد و بیش از ۵۴.۶ میلی متر کاهش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلندمدت حدود ۳۱۹.۴ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۴ میلی متر است، گفت: از اول مهر سال گذشته تا ۳۱ شهریور سال جاری حدود ۸۳ درصد از بارش سال آبی جاری تامین شده است.

بیشترین بارندگی، هشترود و کمترین بارش، آذرشهر 

عبدلی، ادامه داد: در سال آبی گذشته بیشترین بارندگی از شهرستان هشترود به میزان حدود ۳۹۲.۵ میلی متر و کمترین بارش از آذرشهر به میزان حدود ۱۷۲.۵ میلی متر گزارش شده است.

وی یادآوری کرد: میزان بارش در هشترود نسبت به سال آبی ۱۳۹۹ حدود ۱۵۷.۶ میلی متر افزایش و نسبت به بلند مدت ۷.۴ میلی متر کاهش یافته است و در آذرشهر نیز نسبت به سال آبی ۱۳۹۹ حدود ۲۸ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۸۹.۵ میلی متر کاهش نشان می دهد.

عبدلی، با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی گذشته حدود ۲۱۴ میلی متر و در بلند مدت حدود ۲۸۱ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی گذشته در این شهرستان نسبت به سال آبی ۱۳۹۹ حدود ۶۶.۶ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۶۷ میلی متر کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});