• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت

  • کد خبر : 80847
  • 11 مهر 1401 - 13:30
کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت
یاز اکو - رئیس اداره تحقیقات هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، یونس اکبرزاده در خصوص وضعیت بارش‌های استان در سال جاری اظهار کرد: بارش‌های استانی ما در سال زراعی جاری به طور میانگین ۲۶۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به بلند مدت ۱۷.۶ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۹.۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هشترود با ۳۸۹.۸ میلیمتر بیشترین و آذرشهر با ۱۶۷.۷ کمترین بارش را داشته است و بارش‌های تبریز نیز ۲۰۹.۸ میلی‌متر بوده که نسبت به بلند مدت ۲۵.۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: دمای استان میانگین در سال زراعی جاری ۱۲ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلند مدت ۰.۸ درصد افزایش یافته است و بیشترین میانگین دما در خداآفرین با ۱۵.۲ درجه و کمترین میانگین دما در سراب با ۸.۴ درجه بوده است.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: میانگین دمای تبریز در سال زراعی جاری ۱۲.۳ درجه بوده است که تمامی شهرستان‌ها نسبت به بلند مدت با افزایش دما روبرو بوده‌اند و نسبت به بلند مدت کاهش بارش داشته‌ایم اما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: میانگین بارش‌ها در آذرشهر، اسکو، تبریز، جلفا، شبستر، مرند و ورزقان در سال گذشته کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بودو ۱۰ الی ۲۰ میلیمتر کاهش بارش خواهیم داشت و نیز دما ۰.۵ الی یک درجه افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});