• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

باغ‌موزه ستارخان مجموعه‌ای تاریخی، گردشگری جدید تبریز

  • کد خبر : 80887
  • 12 مهر 1401 - 10:45
باغ‌موزه ستارخان مجموعه‌ای تاریخی، گردشگری جدید تبریز
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: با تملک و تخریب واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان، مجموعه تاریخی گردشگری جدیدی تحت عنوان «باغ موزه ستارخان» در این محل احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار اظهار کرد: ۱۳ واحد مسکونی در فاز اول پروژه احیای خانه ستارخان وجود داشت که با برنامه‌ریزی انجام شده آن را به هشت واحد تقلیل دادیم تا مسیر دسترسی به خیابان اصلی باز باشد.

وی افزود: از این هشت ملک، ۶ واحد تملک شده  است و کار پرداخت غرامت برای تخریب آنها نیز آغاز و سه واحد از آن تخریب شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ۲ واحد مسکونی باقیمانده نیز در آستانه توافق قرار دارد که مطابق برنامه‌ریزی قبلی تا یک ماه آینده با تأمین اعتبار هشت میلیارد تومانی تملک آنها نیز صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: طرح مطالعاتی این باغ‌موزه با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است که پس از اتمام تملک واحدهای مسکونی پیرامونی، اجرایی خواهد شد.

هوشیار تصریح کرد: تلاش داریم در بودجه‌ریزی سال آینده ردیف ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی کنیم که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در منطقه، قطب جدید گردشگری شهر تبریز نیز باشد.

وی اضافه کرد: تملک واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان، حفظ درختان موجود و احداث فضای سبز جدید، تأمین روشنایی محل، برنامه‌های مدیریت شهری برای باغ‌موزه ستارخان هستند.

خانه‌های تاریخی هویت کهن‌شهر تبریز در سده‌های گذشته است

شهردار تبریز خاطرنشان کرد:خانه‌های تاریخی هویت و دایره‌المعارف اجتماعی کهن‌شهر تبریز در سده‌های گذشته است که  مدیریت شهری در راستای حفظ و نگهداشت این میراث تاریخی و فرهنگی اقدام به تملک، مرمت و نگهداشت آنان کرده است.

وی یادآور شد: مدیریت شهری تبریز خود را در قبال حفظ و نگهداشت میراث فرهنگی و تاریخی شهر مسئول دانسته و از این رو با تملک و مرمت خانه‌های تاریخی شهر، آنها را بری بازدید عموم شهروندان آماده می‌کند.

خانه علی مسیو، خانه ختائی، خانه کلکته‌چی، خانه نیکدل، خانه استاد شهریار، عمارت ساعت و چندین مجموعه تاریخی و فرهنگی شهر در مالکیت شهرداری تبریز است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});