• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

دولت گذشته، دولت آینده

  • کد خبر : 80906
  • 12 مهر 1401 - 11:45
دولت گذشته، دولت آینده
یاز اکو - قبل از وقوع بحران‏های اخیر، دولت‏ها در سراسر جهان سهم قابل توجهی در پیشرفت توسعه داشتند. دولت‏ها به کنترل تورم کمک کردند، فقر شدید را کاهش دادند، انقلاب فناوری را در حوزه تسهیل ارتباطات به وجود آوردند و دسترسی به خدمات اولیه را افزایش دادند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از معاونت بررسى‌‌های اقتصادى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى تهران، با این حال، دولت‌ها در بسیاری از نقاط جهان همچنان با چالش‏هایی مواجه هستند تا نیازهای اساسی شهروندان خود را برآورده کنند و با مشکلات حکمرانی حل‌نشده ‏ای روبرو هستند. برخی از آنها همچنان تلاش‏های خود را برای بهبود کیفیت خدمات، ایجاد شرایط برای بهبود امنیت شغلی و معیشت شهروندان خود ضمن ایجاد برابری و انسجام اجتماعی ادامه می‏دهند.

بررسی‏ ها نشان می ‏دهد بیشتر این چالش‏ ها ریشه در مشکلات حکمرانی دولت‏ها دارد. به ارائه‏ دهندگان خدمات و تنظیم‏ گرها، روش‏ها، ابزار و منابع مورد نیاز برای ارائه خدمت داده نمی‏ شود و شهروندان نیز ارائه دهندگان خدمات را پاسخگو و متعهد نمی‏ دانند. این مسائل برای بسیاری از کشورها همچنان به عنوان مشکلاتی سخت و غیرقابل‏ تحمل باقی مانده ‏اند.

در طول تاریخ، دولت‌ها ویژگی‌های مثبت و همچنین برخی نارسایی‌ها را از خود نشان داده‌اند که در این رابطه لازم است دولت‏ها از شکست‏ها درس بگیرند و بر نقاط مثبت خود بیافزایند. در تغییر و حرکت به سمت شرایط بهتر، مهم است که آنها، شکست‏های گذشته و فرصت‏های تغییر مثبت را بشناسند و درک کنند.

بانک جهانی با استفاده از تیمی از متخصصان خبره، طی مطالعه جامعی، تصویری را از خصوصیات دولت‏های گذشته و چشم ‏انداز دولت‏های آینده به همراه توصیه ‏هایی برای بازتنظیم قرارداد اجتماعی بین جوامع و دولت‏ها، ارائه کرده که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.

fl_MKhazaie14010711

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});