• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

پیچ جدید پیش‌روی وام مسکن روستایی

  • کد خبر : 80926
  • 12 مهر 1401 - 13:30
پیچ جدید پیش‌روی وام مسکن روستایی
یاز اکو - پرداخت وام مسکن روستایی منوط به تصویب اساسنامه صندوق ملی مسکن توسط شورای نگهبان شده است؛ البته مسئولان بنیاد پیگیر هستند تا قبل از تایید شورای نگهبان، از حساب ملی مسکن برای پرداخت این وام استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حدود یک ماه (۱۵ شهریور) از ارایه ضوابط پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌ها می‌گذرد. این اتفاق پس از آن افتاد که به دنبال تعلل در ارایه ضمانت‌نامه نرخ سود این تسهیلات، هیات وزیران به این مساله ورود کرد و دستور به اعطای وام داد.

اما در حالی که انتظار می‌رفت چند روز پس از ارایه ضوابط وام مسکن روستایی از سوی بانک مرکزی به ۹ بانک عامل پرداخت وام آغاز شود، حالا مانع جدیدی بر سر این راه این تسهیلات قرار گرفته است.

آنطور که مسئولان بنیاد مسکن می‌گویند پرداخت یارانه وام مسکن روستایی از محل صندق ملی مسکن خواهد بود که باید اساسنامه آن به تایید شورای نگهبان برسد.

در این خصوص سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن ـ به ایسنا گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن باید به تایید شورای نگهبان برسد تا بتوان از طریق این صندوق، یارانه سود وام مسکن روستایی را بر عهده گرفت. اما درصدد هستیم تا زمان تصویب صندوق، از محل حساب ملی مسکن که در اختیار وزیر راه و شهرسازی است یارانه پرداخت شود. کند.

از سوی دیگر شنیده می‌شود تایید اساسنامه صندوق ملی مسکن منوط به تعیین مدیرعامل این صندوق توسط هیات امنا است. در این زمینه امروز با حکم رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن منصوب و مسعود رهنما عهده‌دار این سمت شد.

بنابراین گزارش، بیش از ۱۰ ماه (۲۵ آبان ۱۴۰۰) از مصوبه افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان می‌گذرد اما هنوز فرآیند پرداخت این وام شکل اجرایی به خود نگرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});