• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌های سرویس مدارس در تبریز

  • کد خبر : 81367
  • 17 مهر 1401 - 13:00
افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌های سرویس مدارس در تبریز
یاز اکو - با رای اکثریت اعضای شورا ۱۰ درصد کرایه سرویس مدارس نسبت به مصوبه قبلی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، یعقوب وحید کیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهری درجلسه علنی صبح امروز شورای شهر تبریز گفت: با اعلام اینکه امسال سالی است که بعد از دوسال تعطیلی کرونایی مدارس باز می شود، شرایط متفاوتی را پیش رو داریم و شاهد حدود ۱۸۰ درصد افزایش هزینه در کرایه سرویس مدارس هستیم.

وی گفت : در بررسی های میدانی متوجه شده ایم که کرایه سرویس ها در مدارس غیردولتی با قیمت مصوب شده شورا متفاوت است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری با اعلام اینکه ۸۰ درصد سرویس ها در مدارس دولتی و غیر انتفاعی در مدارس مستقر شدند گفت: مشکل اصلی ما نبود خودرو است.

در ادامه شهرام دبیری گفت: پیشنهاد آموزش و پرورش بالا بود و اعلام کردیم در این رابطه تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه، تصمیم گرفته شده در، کمیسیون منطقی تر بود توضیح داد: تصمیمی که گرفتیم منطقی تر بود و از واقعیت ها متفاوت است و مدارس غیر انتفاعی چندین برابر آن را می گیرند و مشکلی هم پیش نمی آید، تاکسیرانی در این زمینه کمک کند و آموزش پرورش درصد خود را نگیرد.

روح اله رشیدی افزود: چند نکته در این موضوع دارای ابهام است، اول اینکه چند شرکت فعال هستند؟ این فراخوان ها چگونه اطلاع رسانی شده است؟

وی خطاب به اعضای شورا گفت: زیر هر تصمیمی نرویم، مردم از هر طرف در فشار هستند.

وی خبر داد: دو سوم مدارس تبریز غیر انتفاعی می باشد و این یک فاجعه می باشد!

اصغر شفایی دبیر ماده ۱۸ و مسئول انجمن اولیا مربیان آموزش و پرورش گفت: قیمت مصوبه قبلی که شورا داد ه بود، منطقی بود اما مدارس غیر دولتی مبلغ های زیادی گرفتند و نتوانستند کنترل کنند.

وی تاکید کرد: به مدارس ابلاغ کردیم که اگر مبلغ بالای ۵۰ میلیون از اولیا از جانب تعزیرات حکومتی جریمه صادرخواهد شد.

در ادامه حکیمه غفوری اضافه کرد: تورم موجود در جامعه تنها برای سرویس مدارس نیست، یک سری عدم مسئولیت ها باعث شد شهریه ها به گردن مردم افتاده است.

وی با اشاره به ترافیک موجود در شهر گفت: اگر این مبلغ افزایش پیدا کند برای ترافیک فرقی نخواهد داشت بلکه بیشتر خواهد شد چون مردم توان پرداخت نخواهند داشت و فرزندان خود را با ماشین شخصی می برند.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در ادامه جلسه به موانعی که آموزش و پرورش ایجاد کرده است اشاره کرد و گفت: دلیل ترافیک این است که طرف از نصف راه فرزند خود را به باغمیشه می برد باید به این موارد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مشکل خودرو نداریم، اتفاقا خودروی مازاد داریم، در رابطه با آموزش و پرورش صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره موضوع اقتصادی صحبت می کنیم چرا که آموزش و پرورش تبدیل به تجارت شده است و صحبت اکنون رقابت برای افزایش قیمت است!

هوشیار در پایان خاطرنشان کرد: آن چه باید امروز در شورای شهر تاکید کنیم ثبت نام در جغرافیای شهری در اولویت باشد مگر در استثنائات، نوع نگاه ها را باید عوض کنیم.

در پایان دستور جلسه دوم، با رای اکثریت اعضای شورا ده درصد کرایه سرویس مدارس نسبت به مصوبه قبلی افزایش یافت.

برای خودرو های سواری مسیر نزدیک تا ۳ کیلومتر ۲ میلیون تومان، ۳ تا ۶ کیلومتر ۲۳۰۰ و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۲۶۰۰؛ برای خودرو ون تا ۳ کیلومتر ۳۶۰۰ و ۳ تا ۶ کیلومتر ۴ میلیون تومان و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۴۴۰۰؛ برای مینی بوس تا ۳ کیلومتر ۳ میلیون تومان، ۳ تا ۶ کیلومتر ۳۵۰۰ و ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۴ میلیون تومان است و در صورت تخلف موضوع به تعزیرات گزارش و جریمه در نظر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});