• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد افزایش می یابد

  • کد خبر : 81818
  • 21 مهر 1401 - 16:00
مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد افزایش می یابد
یازاکو- مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با تصویب هیئت دولت و مجلس ۳۸ درصد افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو ، یونس دباغ صادقی‌پور شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با فرماندار و شهردار اهر با اشاره به بدهی شهرداری اهر به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: بسیار مشتاقیم تا بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شود و این بار سنگین از دوش شهرداری اهر برداشته شود تا بتواند بیشتر به شهروندان اهری خدمات‌رسانی کند.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی با تهاتر زمین پرداخت می‌شود نیاز است تا کارشناسان املاک و مستقلات سازمان تأمین اجتماعی نیز زمین‌های مورد نظر را ارزیابی کنند و هر تصمیم و توافقی در زمینه بدهی شهرداری اهر منوط به مجوزهای سازمان تأمین اجتماعی است.
وی بابیان این‌که اداره‌کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی برای تسهیل در تسویه‌حساب بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی آمادگی کامل دارد، گفت: تأمین اجتماعی در طلب بدهی پیمانکاران شهرداری و خود شهرداری اهر در سال‌های گذشته بنا به ملاحظات و تأکید مسئولان ارشد شهرستانی اخذ نکرده‌ایم. به عبارتی مدارا کردیم تا حساب‌های شهرداری یا پیمانکاران مسدود نشود و بتوانند خدمات‌رسانی کنند.
صادقی‌پور از تصویب افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: تأمین اجتماعی مکلف شده تا مستمری بازنشستگان را ۳۸ درصد افزایش دهد. از طرفی هم بایستی در وصول مطالبات همت مضاعفی داشته باشیم. تأمین با این‌که در وصول مطالبات مدارا می‌کند، اما متأسفانه برخی اشخاص در استان بدهی خود به تأمین اجتماعی را قبول نمی‌کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که وصول مطالبات معوق تأمین اجتماعی شهرستان اهر در سال‌جاری تراز منفی ۵۰ درصد را نشان می‌دهد، ابراز داشت: تراز منفی نشان می‌دهد که تأمین اجتماعی اهر با طرف قرارداد و جامعه هدف مدارا می‌کند و در وصول مطالبات معوق تحت فشار قرار نمی‌دهد. هرچند بخش عمده‌ای از تراز منفی تأمین اجتماعی اهر در وصول مطالبات، مربوط به شهرداری اهر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});