• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

آنکارا گزارش اتحادیه اروپا از ترکیه را غرض ورزانه دانسته و آن را محکوم کرد

  • کد خبر : 82121
  • 24 مهر 1401 - 19:30
آنکارا گزارش اتحادیه اروپا از ترکیه را غرض ورزانه دانسته و آن را محکوم کرد
یاز اکو- آنکارا از گزارش اتحادیه اروپا در خصوص ترکیه به عنوان نمونه دیگری از موضع مغرضانه بروکسل علیه کشور کاندید انتقاد کرده و یافته های آن در مورد عقب نشینی حقوق اساسی و همچنین رویکرد طرفدار یونان در مورد مناقشه مدیترانه شرقی را رد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، گزارش منتشر شده توسط کمیسیون اروپادر خصوص ترکیه  بار دیگر نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا فاقد رویکرد استراتژیک و چشم‌انداز نسبت به ترکیه است. در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: این گزارش که تعهدات اتحادیه اروپا در قبال ترکیه را نادیده می گیرد و استانداردهای دوگانه را نشان می دهد نمونه دیگری از موضع مغرضانه اتحادیه اروپا در مورد ترکیه است.
گزارش سالانه اتحادیه اروپا به تداوم وخامت استانداردهای دموکراتیک در این کشور اشاره کرد و از این کشور کاندید عضویت در اتحادیه اروپا برای هماهنگ نکردن سیاست خارجی و امنیتی خود با اتحادیه انتقاد کرد.

آنکاراتاکید کرد:ما بار دیگر یادآوری می کنیم که اتحادیه اروپا یک نهاد قضایی بین المللی برای تعیین حوزه های صلاحیت دریایی نیست. این شیوه اتحادیه اروپا خلاف قوانین و در تضاد با قوانین بین‌المللی است.
آنکارا گفت: عجیب است که اتحادیه اروپا از ترکیه به دلیل عدم تبعیت از تحریم های اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین انتقاد می کند و تاکید می کند که هیچ تعهدی برای تبعیت از این تحریم ها ندارد. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});