• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
بیگی نماینده تبریز:

آتش‌سوزی اوین مربوط به اعتراضات در بند ۲۰۹ است/ اجازه بازدید نمایندگان مجلس از بازداشتگاه‌ها را نداده‌اند

  • کد خبر : 82342
  • 26 مهر 1401 - 12:30
آتش‌سوزی اوین مربوط به اعتراضات در بند ۲۰۹ است/ اجازه بازدید نمایندگان مجلس از بازداشتگاه‌ها را نداده‌اند
یاز اکو - احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز و آذرشهر در مجلس یازدهم درباره آتش‌سوزی و اعتراضات در زندان اوین گفت: آتش سوزی زندان اوین تا جایی که می‌دانم مربوط به اعتراضاتی است که در بند ۲۰۹ زندان اوین صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز و اذرشهر در مجلس یازدهم درباره آتش‌سوزی و اعتراضات در زندان اوین به «شبکه شرق» گفت: بیش از دو هفته است که درخواست کرده‌ایم امکان بازدید نمایندگان مجلس را از بازداشتگاه‌ها و زندانهایی که بازداشت شدگان حوادث اخیر نگهداری می‌شوند به دلیل صیانت از حقوق ملت فراهم کنند و همچنان منتظریم. چرا که این مصوبه کمیسیون امور داخلی و شوراها است به دلیل مسئولیتی که در این باره بر عهده دارد، اما هنوز موفق نشده ایم.

-مجلس هم به سمت تعطیل شدن ده روزه پیش می‌رود و حتما در این فرصت هم این اتفاق و بازدید در این فرصت محقق نخواهد شد.

-در کمیسیون داخلی می‌خواستیم درجریان تجزیه و تحلیل انگیزه‌ها و افرادی که با انگیزه های مختلف در این تجمعات حضور داشتند قرار بگیریم و به خانواده‌ها اطمینان خاطری داده شود که از جهت نظارتی مجلس به تکلیفش عمل کرده و عمل می‌کند.

-باید مسئولین اجرایی در این باره پاسخ دهند اما از بعد نظارتی مجلس در این باره هنوز گزارشی دریافت نکرده‌ایم که موضوع چه بوده است. ما هم دلنگرانیم. درست است که اعتراضات صورت گرفته و افرادی دستگیر شده‌اند و حتما باید به جرائم آنها رسیدگی شود. اما حتما انها هم دارای حق و حقوقی هستند که باید به این حقوق احترام گذاشته شود و از این حقوق صیانت شود و این وظیفه مجلس است.

-به جهت سوابقی هم که در خصوص زندان‌ها وجود دارد حتما این نظارت مجلس مورد تاکید است و دلنگرانی مردم و خانواده های بازداشتی‌ها نگرانی های به حقی دارند و از مجلسی‌ها انتظار دارند به این موضوع ورود کنند.

-اصرار داریم که بازدید نمایندگان از زندان‌ها و خصوصا بازداشتگاه های بازداشت شدگان وقایع اخیر صورت بگیرد. این محل نگرانی ما است که پس از دو هفته که این موضوع را در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصویب کرده‌ایم و از دستگاه قضا خواسته ایم، اما محقق نشده است.

-ممکن است این مطالبه گری ما مطلوب کسی نباشد و با شکایت های این چنین روبه‌رو شویم که مهم نیست. اما باید طبق تکالیف نمایندگی خود عمل کنیم و مردم هم باید اطمینان خاطر داشته باشند که نمایندگانشان برای استیفای حقوق آنها تلاش می‌کنند. اگر به این موضوع پاسخ داده نشود حتما اسباب نگرانی بیشتر مردم را فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});