• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

مصرف آب شرب در شهرستان اهر بیش از حد استاندارد است

  • کد خبر : 82336
  • 26 مهر 1401 - 12:15
مصرف آب شرب در شهرستان اهر بیش از حد استاندارد است
یاز اکو - فرماندار اهر با بیان اینکه مصرف آب شرب در شهرستان اهر بیش از حد استاندارد است، بر لزوم تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز در شهر اهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، ابوالفضل غنی‌زاده صبح سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: حداکثر استاندارد مصرف آب شرب شهر اهر در طول سال؛ ۸ و نیم میلیون مترمکعب است که متأسفانه در این شهرستان به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، سالانه بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب منابع آبی در بخش شرب مصرف می‌شود، از این‌رو تدابیر لازم جهت اصلاح الگوی مصرف به منظور مقابله با کم‌آبی از سوی شرکت آب و فاضلاب صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود ۵ هزار انشعاب غیرمجاز در شهرستان اهر، از مسئولان اداره آب و فاضلاب انتظار داریم نسبت به شناسایی انشعابات غیرمجاز اقدام کنند تا از مصرف بی‌رویه آب گرفته شود.

فرماندار اهر گفت: برای مدیریت مصرف آب در سد ستارخان اهر به علت کاهش بارندگی‌ها، ۴ چاه آب به عنوان جایگزین وارد مدار مصرف شده است و ۴ حلقه چاه دیگر نیز بعد از ساماندهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وجود ۵۵ رشته قنات و ۳۱۲ رشته چشمه در اهر

وی با اشاره به وجود ۵۵ رشته قنات و ۳۱۲ رشته چشمه در شهرستان اهر گفت: قنات‌ها و چشمه‌های شهرستان اهر توان تأمین ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب را دارند، لازم است نسبت به لای‌روبی و ساماندهی قنات‌ها و چشمه‌ها توسط اداره آب و فاضلاب اقدام شود.

فرماندار اهر همچنین خواستار مطالعه و احداث استخر معیشتی روستای نقدوز شد و گفت: علی‌رغم تصویب مطالعه و احداث این سد معیشتی در کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی و قول رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای تأمین اعتبار جهت احداث، تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

وی گفت: همچنین جهت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، انشعابات آب شرب شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهری قطع می‌شود و از چاه‌های تحت اختیار شهرداری، آب مورد نیاز فضای سبز تأمین خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده بهینه از مصرف آب و انرژی به دانش‌آموزان بسیار است، علی‌رغم تاکیداتی که شده است از سوی ادارات دخیل در این امر اقدامی صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});