• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

افزایش ۴ درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سالجاری در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 82679
  • 29 مهر 1401 - 11:30
افزایش ۴ درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سالجاری در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش 4 درصدی آمار تلقیح مصنوعی دام در سه ماهه دوم سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عزیز نوروزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال جاری تعداد ۶ هزار و ۷۴۶ راس دام اصیل، ۱۳ هزار و ۴۰۹ راس دام دورگ، یکهزار و ۴۶ راس دام بومی و ۶۷۹ راس گاومیش در استان تلقیح شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی تعداد ۱۸۰ نفر مامور تلقیح مصنوعی دام فعال می باشند و مدیریت امور دام با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها نسبت به تجهیز آنها به وسایل مورد نیاز تلقیح مصنوعی از قبیل کانتینر و تفنگ تلقیح مصنوعی اقدام نموده که علاوه بر اشتغال زایی برای این افراد ، صنعت دامپروری استان نیز از مزایای تلقیح مصنوعی دام بی بهره نمانده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از مزایای تلقیح مصنوعی می توان به عدم نیاز دام نر و جلوگیری از صرفه هزینه های زیاد ناشی از پرورش و نگهداری دام نر به منظور جفت گیری و همچنین جلوگیری از افزایش همخونی به علت عدم استفاده انحصاری از دام های نر گله و افزایش بازدهی تولید مثل اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});