• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

استقرار ۱۱۰۰ شرکت دانش بنیان در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور

  • کد خبر : 83277
  • 04 آبان 1401 - 14:30
استقرار ۱۱۰۰ شرکت دانش بنیان در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی کشور
یاز اکو - معاون وزیر جهاد کشاورزی از استقرار ۱۱۰۰ شرکت دانش بنیان در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمجتبی خیام‌نکویی صبح امروز در حاشیه افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در پردیس سعید آباد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی سازمان تات انجام داده است راه اندازی اولین پارک ملی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور هست که متعاقب آن ما ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی برای ۱۰ استان کشور پیش بینی کرده ایم. هدف هم این است که ما بتوانیم در هر یک از این دهکده‌ها ، ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را مستقر بکنیم. هم هسته‌های فناوری‌ها و همچنین شرکت‌های دانش بنیان.

وی افزود: برای این هدف گذاری در سال جاری، ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار یک هزار شرکت دانش بنیان در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی است که خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی ششمین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی در استان آذربایجان شرقی هستیم.

مجموعه قابلیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را دارد

خیام نکویی ادامه داد: در این مجموعه هم از بعد نیازهایی که شرکت‌های دانش بنیان برای زمین دارند و هم سایر زیرساخت های لازم، آزمایشگاه، کارگاه و سایر امکاناتی که هست، ما تدارکات لازم را دیدیم و بنابراین این مجموعه قابلیت استقرار ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را دارد و در صورتی که بیایند با دانش‌های فنی که خودشان دارند و شرایط تجاری سازی که دارند ما حمایت می کنیم که مستقر شوند و یا می‌توانند دانش‌های فنی که ما بدست آوردیم را تبدیل به فرآیند تجاری‌سازی کنند. هدف هم این است که ما برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی شاهد افزایش ضریب رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی باشیم که بخشی از این اتفاق توسط شرکتهای دانش بنیان اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: همه امکانات لازم برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دهکده‌ها فراهم شده است و حمایت‌های مالی هم توسط بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است و ما دعوت می‌کنیم که علاقمندان و شرکت‌ها بیایند و از این امکانات بهره ببرند.

خیام نکویی اضافه کرد: این دهکده‌هایی که در ۱۰ استان راه اندازی شده‌اند و راه‌اندازی می‌شوند به طور میانگین برای دو هزار نفر اشتغالزایی می‌کنند.

افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال که به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده و بخش کشاورزی را به عنوان مصداق تعریف کرده بودند که در حوزه دانش بنیانی عقب افتاده، تلاش شد در این هشت ماه دهکده فناوری نوآوری کشاورزی را در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایجاد بکنیم.

اکبر فتحی افزود: در این دهکده حدود ۳۵ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت شده‌اند و در آینده تا ۱۰۰ شرکت نیز این میزان افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: با فعالیت این شرکت‌ها برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه دانش بنیانی ایجاد می شود و علاوه بر این، زمینه کاری اینها در بخش کشاورزی، منجر به اشتغال در خود بخش هم می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});