• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

دریچه مقاوم نانو بتن پلیمری در تبریز ساخته شد

  • کد خبر : 84046
  • 12 آبان 1401 - 9:15
دریچه مقاوم نانو بتن پلیمری در تبریز ساخته شد
یاز اکو - یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه تبریز موفق به تولید دریچه مقاوم نانوبتن پودری واکنش پذیر از الیاف پلیمری شهری شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرعامل این شرکت و مخترع نانوبتن در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابعاد صنعتی به جای میکروسیلیس از نانو سیلیس در بتون پودری واکنش پذیر این دریچه ها استفاده شده است و در سطح دنیا برای نخستین بار نانوبتن پودری واکنش پذیر اصلاح شده (CRPC) از الیاف پلیمری به جای الیاف فولادی و چدنی ساخته شده است.

میرتقی موسوی ادامه داد: این نانوبتن در ساخت ۲۰ نوع از دریچه های شرکت گاز، مخابرات، آب و فاضلاب و شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ساخت این دریچه ۲ سال تحقیق و زمان برده است، توضیح داد: دوام این نوع بتن ۵۰ سال و مقاومت فشاری آن پنج برابر بتن ها و دریچه های مرسوم معمولی شهری است و در چرخه های یخبندانی منفی و مثبت ۳۰ درجه سانتیگراد دوام دارد.

موسوی با اشاره به سرقت دریچه های چدنی افزود: دریچه های ساخته شده با این نوع بتن، از لحاظ قیمت نصف قیمت دریچه های چدنی است.

این مخترع با اشاره به اینکه این اختراع به شماره ۰۰۹۱۵۷ الف/۸۹ ثبت شده است، دامه داد: رایزنی هایی انجام شده و درخواست هایی وجود دارد تا این محصول که به تولید انبوه رسیده است به کشورهای عراق و ترکیه صادر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});