• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

پل سنگی تبریز به طور ویژه نورپردازی می‌شود

  • کد خبر : 84223
  • 14 آبان 1401 - 10:00
پل سنگی تبریز به طور ویژه نورپردازی می‌شود
یاز اکو - شهردار منطقه ۱ تبریز از نورپردازی ویژه پل سنگی پس از مرمت و ساماندهی آن به عنوان یکی از پل‌های تاریخی گردشگری این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، حمید شاهوردی در پنجمین قرار خدمت از دور دوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز در منطقه ۱ اظهار کرد: پل سنگی چایکنار به عنوان یکی از پل‌های تاریخی و قدیمی تبریز روی عریض ترین قسمت میدان چای بر روی رودخانه «قوری چای» قرار دارد. از این رو برای حفاظت از این پل مکاتبات لازم برای مرمت و مقاوم سازی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شده است که این اداره کل به عنوان متولی در حال خرید مصالح برای آغاز عملیات اجرایی است.

شاهوردی ادامه داد: اقدامات اجرایی جهت مرمت، ساماندهی و پایدارسازی پل سنگی تبریز در سال ۱۴۰۲ از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع می‌شود.

وی در خصوص زیباسازی بصری این پل نیز افزود: اقدامات لازم برای نورپردازی این محدوده نیز بلافاصله پس از اتمام مرمت و پایدارسازی آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به ویژگی های این پل تصریح کرد: معماری این پل تقریباً شبیه معماری سایر پل‌های تاریخی ایران، دارای پایه‌هایی است که با طاق‌های هلالی به یکدیگر متصل شده‌اند. جنس پایه‌ها از سنگ و جنس فضای درونی و بیرونی هلال از آجر است. این پل دارای پنج طاق است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});