• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

برنامه های هفته کتاب در آذربایجان شرقی اعلام شد

  • کد خبر : 84884
  • 21 آبان 1401 - 12:20
برنامه های هفته کتاب در آذربایجان شرقی اعلام شد
یازاکو- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برنامه های متنوعی برای سی امین دوره هفته کتاب در آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، سیدقاسم ناظمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امسال با شعار «ما همانیم که می خوانیم» از ۲۱ تا ۲۸ آبان و همزمان با سراسر کشور در تبریز و شهرستانهای استان برگزار می شود، افزود: در این دوره ۱۰۳ برنامه علمی، فرهنگی، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و برپایی نمایشگاه در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی برگزار می شود و برنامه ریزان حوزه کتاب تلاش می کنند تا این رویداد فرهنگی به صورت عمومی و مردمی تر برگزار شود.

وی اظهار داشت: شنبه ۲۱ آبان به نام ‌روز کتاب، دانش آموز، آینده نامگذاری شده و در این روز نشست علمی بررسی وضعیت کتاب کودک و نوجوان در دهه اخیر برگزار و از چند نویسنده و ناشر کتاب کودک و نوجوان ‌با همکاری آموزش و پرورش،‌ نهاد کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساعت ۱۲- ۱۰قبل از ظهر در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز قدردانی و زنگ کتاب در هنرستان های این اداره کل نواخته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: روز یکشنبه ۲۲ آبان که به نام ‌روز کتاب، خانواده و زندگی آگاهانه نامگذاری شده ویژه برنامه اهداء نمادین کتاب به تعدادی از خانواده ها و کارگاه تخصصی ویراستاری، گرافیک و کتاب آرایی و تقدیر از برخی فعالان این حوزه ساعت ۱۲- ۱۰ قبل از ظهر در اتاق جلسات خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

ناظمی، با اشاره به نامگذاری دوشنبه ۲۳ آبان با عنوان روز کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش بنیان، افزود: در این روز نیز به صورت نمادین به تعدادی از دانشجویان کتاب اهدا و سپس‌ نشست تخصصی بررسی وضعیت کتب علمی و دانشگاهی برگزار و از چند نویسنده و ناشر کتب دانشگاهی با همکاری دانشگاه تبریز، جهاد دانشگاهی و دانشگاه پیام نور در جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: سه شنبه ۲۴ آبان به نام ‌روز کتاب،‌ کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده و در این روز از چند کتابفروشی تبریز بازدید و از مسوولان این کتابفروشی ها و از کتاب یاران چند مسجد و هیات حسینی تبریز تقدیر می شود و جلسه نقد و بررسی کتاب درآمدی بر مکتب شعر عاشورایی آذربایجان تالیف جلال محمدی ساعت ۱۲- ۱۰ قبل از ظهر در اتاق جلسات خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: چهارشنبه ۲۵ آبان که با عنوان کتاب،‌ رسانه و زبان فارسی نامگذاری شده است، کارگاه آموزشی آشنایی با مکتب شهید سلیمانی ویژه اصحاب فرهنگ و فعالان عرصه کتاب با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سپاه عاشورا در کانون بسیج جوانان برگزار ویژه برنامه «عصر کتاب تبریز» ویژه تجلیل از خادمان کتاب به همراه رونمایی از کتاب مجموعه اسناد تاریخی ایران و روسیه در قفقاز تالیف دکتر محمد علی پرغو ساعت ۲۰ – ۱۸ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

ناظمی، افزود: پنج شنبه ۲۶ آبان که با عنوان روز ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر نامگذاری شده نیز کارگاه تخصصی اقتصاد فرهنگ و صنعت چاپ و نشر ساعت ۱۰- ۱۲ قبل از ظهر در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: روز جمعه ۲۷ آبان که روز کتاب، ورزش و جوانمردی نامگذاری شده است، همایش مردمی سلامت روح و جسم با کتاب و ورزش برگزار و ساعت ۸ صبح در پارک ائل گلی تبریز کتاب به ورزشکاران اهدا می شود.

ناظمی، ادامه داد: روز شنبه ۲۸ آبان و در آخرین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه «بر آئین مهر» مراسم نکوداشت یک عمر فعالیت تربیتی حجت الاسلام استاد حسین قدوسی با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری آذربایجان شرقی، ادارات و سازمانهای فرهنگی و علاقمندان استاد از ساعت ۱۸- ۱۵ در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});