• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه کتاب آسیب زاست

  • کد خبر : 84972
  • 22 آبان 1401 - 12:00
ورود افراد غیرحرفه‌ای به حوزه کتاب آسیب زاست
یازاکو- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ورود افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص به عرصه کتاب به خصوص کتاب کودک و نوجوان را از آسیب‌های جدی این حوزه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، “سیدقاسم ناظمی” روز شنبه در نشست علمی بررسی وضعیت کتاب کودک و نوجوان در دهه اخیر افزود: حضور این افراد و رواج کتاب‌سازی و افزایش کمی کتابهایی که زحمتی برای تهیه و تالیف آن کشیده نشده از آسیب‌های جدی حوزه نشر کودک و نوجوان است و علت محجور ماندن مقوله کتاب در جامعه ما نیز به همین دلیل است.

وی، نویسندگی و تولید اثر در حوزه کودک و نوجوان را بسیار مهم و در عین حال سخت و تخصصی عنوان کرد و گفت: برای فعالیت در این حوزه باید از سواد ادبی و سواد انسان‌شناسی و روانشناسی بالایی برخوردار بود و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان باید از این دو شاخصه مهم برخوردار باشند.

وی بر لزوم انتشار کتب کیفی در حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: اگر کتابهای تولید شده در عرصه کودک و نوجوان دارای کیفیت مطلوب و محتوای قدرتمند باشد بدون شک از سوی مخاطب نیز مورد استقبال واقع خواهد شد.

ناظمی، اظهار امیدواری کرد ناشران تخصصی کودک و نوجوان در استان تقویت شوند تا مردم بتوانند به این انتشارات اعتماد کنند.

وی همچنین بر لزوم معرفی کتابهای خوب از سوی کتابشناسان و کتابخوانان در فرصت‌های مختلف تاکید کرد.

ناظمی، همراهی نویسندگان و ناشران حوزه کودک و نوجوان و اهتمام برای تولید آثار کیفی در این حوزه را زمینه ساز رقم خوردن اتفاقاتی مبارک در عرصه تولید کتابهای خوب،‌با محتوا و باکیفیت برای کودکان و نوجوان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی عنوان کرد.

در این آیین از محمد قضایی، جعفر پوررضوی، معصومه اژدری، رحیم کرباسی، حسین قربانزاده و رسول زوارقی به عنوان نویسندگان، پژوهشگران و ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=84972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});