• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
دانشگاه آزاد ثروت های بیکرانی دارد/ دانشگاه بهترین محل برای گفتمان

دانشگاه آزاد ثروت های بیکرانی دارد/ دانشگاه بهترین محل برای گفتمان

  • کد خبر : 85118
  • 24 آبان 1401 - 10:30
دانشگاه آزاد ثروت های بیکرانی دارد/ دانشگاه بهترین محل برای گفتمان
یازاکو- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در واکنش به شایعه ورشکستگی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد دارای ثروت‌های بیکران است که هم سرمایه نیروی انسانی دارد و هم مادی و اصلا بحث ورشکستگی مطرح نیست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، آرش رنجبران در نشست خبری با نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان ۳۵ واحد، بیش از ۵۴ هزار نفر دانشجو و حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر هیئت علمی دارد گفت: استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مکانی خود با توجه به سهم اقتصادی و فرهنگی همراه با ظرفیت بالایی که استان دارد تا حوزه صنعت و هر حوزه که بتوانند نقش ایفا کنند.
رنجبران ادامه داد: امروز خانواده ها از دانشگاه آزاد مدرک تحصیلی نمی خواهند بلکه از دانشگاه تضمینی برای آینده می خواهند که اگر دانشگاه نتواند این کار را انجام دهد مورد پسند خانواده ها نخواهد بود. در همین راستا است که دانشگاه برنامه های خود را به سمت رشته های عمیق، کاربردی و اشتغال افرین برده است که صرفا اخذ مدرک نباشد. 
وی با اشاره به اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد تصریح کرد: در این طرح دانشگاه با صنایع مختلف و هر حوزه ای در جامعه ارتباط برقرار و ظرفیت‌هایی ایجاد می‌کند تا دانشجو چند روز در هفته وارد صنعت شود و به مدتی که در واحد صنعتی هستند یک کمک شهریه به آنها پرداخت می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد استان با اشاره به اینکه هر دانشجو به ازای هر ماه یک میلیون تومان کمک هزینه شهریه دریافت می‌کند، گفت: آن پول به حساب شهریه دانشجو وارد می‌شود که هم دانشجو صاحب تجربه می‌شود و هم کمک خرجی برای تحصیل دانشجو است. این طرح تضمین آینده فرزندان است چون شهریه را صنعت پرداخت می‌کند، دانشجو در در دانشگاه درس می‌خواند و در آینده در همان صنعت مشغول به کار می‌شود.
وی با اشاره به هفته پژوهش اذعان داشت: امسال هم مشابه رویداد “عصر امید” سال گذشته خواهیم داشت؛ استان ما طی سال گذشته بسیار خوب در این رویداد عمل کرد و دانشگاه ما این افتخار را داشته که سهم خوبی از دانشمندان برتر داشته باشد که امسال هم سه نفر از اساتید ما جزو ۳ درصد دانشمندان برتر جهان بودند.
رنجبران در خصوص حوادث اخیر در برخی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در مورد مسائل و قضایای اخیر دانشگاه‌های سطح کشور باید عرض کنم دانشگاه محل گفتمان و بیان نظرات است، کجا از دانشگاه بهتر برای بیان نظرات و گفتگو؟
وی در واکنش به شایعه ورشکستگی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد دارای ثروت‌های بیکران است که هم سرمایه نیروی انسانی دارد و هم مادی و اصلا بحث ورشکستگی مطرح نیست.
رنجبران در خصوص جذب دانشجویان در دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما امسال به طور میانگین حدود ۱۰ درصد افزایش دانشجویان جدیدالورود داشته‌ایم که در چند سال اخیر نیز بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به هدف دانشگاه در ایجاد درآمدهای پایدار و متکی نبودن به شهریه تصریح کرد: به عنوان مثال سه هفته پیش خط تولید مخازن کامپوزتی با قابلیت بالا در محل واحد شبستر افتتاح کردیم که بخش خصوصی ۱۰ میلیارد سرمایه برای آن آورده است. همچنین ما به عنوان اولین دانشگاه خط تولید اتوماتیک رباتیک با تراکتور سازی همکاری خواهیم داشت که افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد است.
رئیس دانشگاه آزاد تبریز در خصوص جذب دانشجویان خارجی توضیح داد: در خصوص مسائل بین الملل باید عرض کنم که ما بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ دانشجوی بین الملل از کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان داریم و برای توسعه جذب دانشجو تلاش می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});