• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

۱۸ مگاپروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

  • کد خبر : 85128
  • 24 آبان 1401 - 11:30
۱۸ مگاپروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی در حال اجراست
یازاکو- مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: در زمان حاضر ۱۸ مگاپروژه سرمایه گذاری در استان در زمینه های کشت و صنعت، زنجیره مرغداری، فولاد، واحدها گلخانه ای و توسعه واحدهای فولادی در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، میرصمد ابراهیم پور روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با بیان اینکه ما برای حل مشکلات این پروژه ها در حداقل زمان می کوشیم، اضافه کرد: برآورد سرمایه گذاری در طرح کشت و صنعت سه هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۲۰۰ نفر، زنجیره مرغداری ۶ میلیون قطعه ای با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی و اشتغال زایی ۲ هزار نفری و طرح تولید ژلاتین و فرآورده های جانبی با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی است.

وی از طرح ساخت گلخانه در ارس با سرمایه گذاری ۱۷۱ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۳۰۸ نفری، گلخانه دیگری در منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری ۱۳۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۸ نفر و توسعه گلخانه در روستای بیلوردی شهرستان هریس با سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۸۰ نفری و طرح پلاستیک فیلم در تبریز با سرمایه گذاری ۴۴۷ میلیارد تومانی و اشتغالزایی یکهزار و ۶۷۰ نفری به عنوان برخی دیگر از مگاپروژه های آذربایجان شرقی نام برد.

ابراهیم پور تشریح کرد: طرح توسعه فولاد میانه با سرمایه گذاری ۳۶۲ میلیارد تومانی و اشتغال ۸۷۰ نفری و طرح های مربوط به مس سونگون شامل هیپ لیچینگ برای تولید مس کاتد با سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی و فاز سوم تغلیظ مس با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد

تومانی و طرح نورد یک واحد فولادی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفری و سرمایه گذاری ارزی ۱۵ هزار دلاری و سرمایه گذاری ریالی ۱۴ میلیارد تومانی و طرح توسعه فولاد در تیکمه داش با سرمایه گذاری ارزی ۶۵ هزار یورویی و اشتغالزایی ۲۵۰ نفری و واحد فولادی دیگری با سرمایه گذاری ارزی ۴۵ هزار دلاری و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفری از جمله دیگر ۱۸ مگاپروژه در دست اجرای آذربایجان شرقی است.

اشتغال زایی حدود هفت هزار نفری واحدهای تولیدی سال نخست فعالیت دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی گفت: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۴۹۲ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶ هزار و ۸۹۲ نفری به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در زمان حاضر تعداد ۹۰۳ طرح با سرمایه گذاری ۳۲ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی برای ۲۷ هزار و ۲۲۱ نفر در استان دست اجراست که از این تعداد ۵۵۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

ابراهیم پور ادامه داد: یکی از کارهایی که در دولت مردمی روی آن تاکید ویژه ای وجود دارد، احیای واحدهای تولیدی راکد است که در این راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد با اشتغالزایی برای حدود ۲ هزار نفر در استان به چرخه تولید باز گشته اند.

وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که در یک سال اخیر در سطح استان به جد پیگیر بودیم، اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی بود که سهم ابلاغی استان از این محل یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان بود، در حالی که ما تا به امروز یکهزار و ۲۲۳ میلیارد تومان از این محل پرداخت داشته ایم.

وی بیان کرد: این میزان تسهیلات برای یکهزار و ۱۱۵ واحد تولیدی در سطح آذربایجان شرقی پرداخت شده و ما ضمن اینکه چهاردرصد بیشتر از برنامه ابلاغی پرداخت کرده ایم، در رتبه های بالای کشوری قرار داریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی تشریح کرد: این تسهیلات در زمینه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی در دست احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالا پرداخت شده اند؛ علاوه بر این تسهیلات دیگری نیز از منابع داخلی خود بانک های مستقر در آذربایجان شرقی یا طرح «تام» به حوزه تولید استان در این مدت پرداخت شده است.

 

ایجاد بیش از ۲۷ هزار فرصت شغلی در سال جاری

وی با بیان اینکه اشتغال و رصد بازار اشتغال یکی از اولویت های دفتر هماهنگی امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی است، افزود: طبق تعهدی که استان انجام داده، مقرر شده ۴۵ هزار و ۷۹۲ ۴ فرصت شغلی در سطح آذربایجان شرقی در سال جاری ایجاد شود.

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۲۷ هزار و ۲۴۰ نفر در سامانه ثبت اشتغال «رصد» ثبت نام انجام شده و حدود ۶۰ درصد تعهد اشتغالزایی استان تحقق یافته که با روند فعلی، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

ابراهیم پور گفت: در بسیاری از واحدهای تولیدی استان مشکل کارگر ماهر وجود دارد و بیشترین میزان بیکاری این خطه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است که دلیل آن هم تخصص بالای این قشر بوده و برای رفع این مشکل، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در اولویت است.

وی با بیان اینکه ضرورت واحدهایی که سرمایه گذاری انجام داده اند، خیلی بیشتر از سرمایه گذاری های جدید است، ادامه داد: در این ارتباط ما ستاد تولید و رفع موانع آن را در سطح استان داریم که هر هفته جلسات کارشناسی اش به طور منظم برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: ستاد حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در سال جاری ۲۵ جلسه برگزار کرده که ۱۰ جلسه آن با حضور شخص استاندار و بقیه با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ستاد استانی حمایت از تولید و رفع موانع آن در آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال ۳۰۵ مصوبه داشته که حدود ۵۳ درصد آن اجرایی شده و بقیه نیز در دست اجراست؛ بخش عمده مصوبات ستاد در راتباط با استمهال تسهیلات بانکی و مشکلات مربوط با مالیات و بیمه تامین اجتماعی بوده است.

وی افزود: فعالیت ستاد حمایت از تولید و رفع موانع آن در آذربایجان شرقی در این مدت منجر به تداوم فعالیت واحدهای تولیدی یا بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});