• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل تدوین می شود

  • کد خبر : 85603
  • 28 آبان 1401 - 14:30
نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل تدوین می شود
یاز اکو - استاندار اردبیل با اشاره به تدوین نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی هر یک از شهرستان‌ها برای تدوین این نقشه راه احصا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، سید حامد عاملی ۲۸ آبان در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استاندار اردبیل با اشاره تدوین نقشه راه اشتغال برای حل معضل بیکاری در استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی هر یک از شهرستان‌ها برای تدوین این نقشه راه احصا خواهد شد. به طوری که لازم است نقشه راه اشتغال هر کدام از شهرستان‌ها با توجه به تعداد بیکاران و ظرفیت‌های مختص هر منطقه تدوین و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌های اشتغال‌زا و اقتصادی فراهم شود و چنان‌چه در هر شهرستانی زیرساخت‌های مورد نیاز موجود نباشد، باید بسترهای لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها آماده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد ۳۲ هزار فرصت شغلی در استان اردبیل قابل تحقق است، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۶۵ هزار بیکار وجود دارد که تحقق این تعداد اشتغال برای رفع و کاهش بیکاری استان نیازمند همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی با شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان است.

به گفته استاندار اردبیل برای تحقق این تعداد اشتغال در مرحله اول ۱۳ واحد تولیدی با ظرفیت بزرگ شناسایی شده که با توسعه فازهای توسعه‌ای این واحدها در مرحله اول نزدیک ۱۷ هزار فرصت شغلی و در مراحل بعدی هم ۱۵ هزار فرصت شغلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل تحقق است.

عاملی یادآور شد: در ارتباط با تحقق برنامه‌های نقشه راه اشتغال، باید طرح‌های اشتغال‌زایی که در قالب این برنامه حرکت می‌کنند و نیازمند تسهیلات و یا رفع موانع فعالیت هستند، مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی در راستای تسریع در روند اجرا صورت پذیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر بتوانیم برنامه تدوین‌شده اشتغال را بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان اجرایی کنیم، بخش مهمی از مشکل اشتغال جوانان استان حل می‌شود و سرمایه‌گذاری در بخش ظرفیت‌های هر شهرستان در صورتی موفقیت‌آمیز است که منجر به افزایش درآمد مردم و تولید کالا و خدمات شود.

توجه به طرح‌های پیشران در کشاورزی، صنعت و گردشگری

وی با بیان اینکه توجه به طرح‌های پیشران در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری مهم می باشد، خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت بالای ۴۰درصد در صنعت و ایجاد دهکده‌های گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه واحد های تولیدی و صنعتی بزرگ از ظرفیت بازار سرمایه برای اشتغال زایی استفاده کنند، بیان کرد: در این ارتباط هم ۱۳ واحد تولیدی از جمله کشت و صنعت مغان آمادگی دارند وارد بازار سرمایه شوند.

عاملی در ادامه همچنین با اشاره به ضرورت توسعه و تجهیز گمرک بیله‌سوار مغان افزود: تجهیز گمرک بیله سوار و راه اندازی دستگاه ایکس ری در این گمرک مورد توجه قرار گرفته است تا صادرکنندگان و تجار از این گمرک در جهت توسعه صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز استفاده بهینه داشته باشند.

استاندار اردبیل در خصوص حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: این صندوق حمایت خوبی از شرکت‌های دانش بنیان نکرده و اختصاص ۳۴۰ میلیارد ریال از شرکت‌های دانش بنیان اردبیل رقم خوبی نیست و لازم است این صندوق، تسهیلات کم بهره‌ای با هدف رونق کسب و کارهای نوین در اختیار شرکت‌های دانش بنیان اردبیل قرار دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85603

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});