• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر گسترش ارتباط با صنعت تاکید کرد

  • کد خبر : 85667
  • 29 آبان 1401 - 11:15
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر گسترش ارتباط با صنعت تاکید کرد
یاز اکو - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تولیدات داروئی و تجهیزات مختلف توسط محققان این مجموعه، بر گسترش و بسط ارتباط با صنعت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهمن نقی پور روز یکشنبه در جمع اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه را بسیار ضروری دانست و افزود: طی یک سال اخیر تعامل بسیار سازنده و همکاری های علمی و فعالی را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری های استان و دیگر ارگان ها داشته ایم که این تعامل آغازگر اتفاقات مهم در عرصه دانشگاهی بوده است.

وی با بیان اینکه از نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای هیات علمی در ارتباط با صنعت استقبال می کنیم، اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد در برابر ارتباط اعضای هیات علمی و ارتباط با صنعت سنگ اندازی کند.

نقی پور اساتید و دانشجویان را ستون های دانشگاه علوم پزشکی دانست و ادامه داد: معتقدیم ما پدر دانشجویان هستیم و همیشه در کنارشان هستیم و در اتفاقات اخیر نیز با هماهنگی های صورت گرفته تجمع هایی با مجوز رسمی در دانشگاه برگزار شد و در دیگر تجمع ها نیز همراه دانشجویان بودیم.

لزوم احیای جایگاه بهداشت و پیشگیری در نظام سلامت

وی با تاکید بر لزوم احیای جایگاه بهداشت و پیشگیری در نظام سلامت، یادآور شد: برای توسعه نظام سلامت نیازمند توجه ویژه به حوزه بهداشت هستیم و در این زمینه باید تعامل و همکاری های بین بخشی باید روز به روز گسترش یافته و تقویت شود.

نقی پور گفت: همیشه صحبت از توجه به بهداشت و پیشگیری در جامعه وجود دارد و می گویم پیشگیری بهتر از درمان است اما در عمل واقعیت های موجود با ایده آل ها فاصله دارد، به طوری که متاسفانه در بحث سیاست گذاری ها بخش درمان در اولویت است، در صورتی که هر جایی در دنیا پیشرفتی صورت گرفته در سایه توجه به بهداشت و مساله پیشگیری بوده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت، افزود: تمام تصمیم گیری های ما با مشورت انجام می گیرد و از اعضای هیات علمی نیز انتظار رصد مشکلات، ارائه راه حل ها و مطالبه گری داریم.

نقی پور استقبال از مطالبه گری های اساتید و دانشجویان را جزو رسالت های اصلی مسئولان دانست و گفت: تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها باید از بدنه دانشگاه شکل بگیرد که از این رو در مدت یکسال گذشته با بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی به صورت رودرو جلسه داشتیم و در دور جدید نیز جلسات به صورت میدانی در تمامی گروه ها برگزار شده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار می گیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=85667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});