• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

پس از پیروزی توکایف، قزاقستان در حال حرکت به سمت شکل جدیدی از ساختار سیاسی است

  • کد خبر : 86035
  • 01 آذر 1401 - 13:15
پس از پیروزی توکایف، قزاقستان در حال حرکت به سمت شکل جدیدی از ساختار سیاسی است
یاز اکو- در انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری قزاقستان قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور فعلی با کسب ۸۲.۴۵ درصد آرا پیروز شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، بر اساس این گزارش کارکات آبدن ۲.۵۴، نورلان اوسبایف ۲.۱۷، جیگولی دیرابایف ۳.۳۳، میرام کاجیکن ۲.۲۳، سلطنت تورسین بیکووا ۲.۰۸ درصد آرا را به دست آوردند و ۵.۲ درصد از رای دهندگان مخالف همه نامزدها بودند.

رئیس جمهور فعلی قاسم جومارت توکایف در بیانیه ای پس از انتخاب خود گفت که قزاقستان به سمت شکل جدیدی از ساختار سیاسی حرکت می کند، اصلاحات قانون اساسی به طور مداوم و شفاف انجام خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب قزاقستان افزود: ما اصلاحات قانون اساسی را به طور شفاف و پیوسته انجام خواهیم داد و در حال حرکت به سمت شکل جدیدی از ساختار سیاسی کشور هستیم.

قاسم جومارت توکایف با اعلام اینکه تغییرات اساسی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد گفت: ما رفاه شهروندان را بهبود خواهیم داد.

به گفته وی وحدت برای تحقق همه این اهداف ضروری است، به همین دلیل همه شما را به وحدت دعوت می کنم.

همچنین نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق قزاقستان طی پیامی به توکایف تبریک گفت: پیروزی مطمئن شما در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان را صمیمانه به شما تبریک می گویم. این پیروزی گواهی بر اقتدار عالی شما به عنوان رئیس دولت است و دلیلی انکار ناپذیر بر ایمان تزلزل ناپذیر مردم به اصلاحات گسترده و ابتکارات جدید شما و نیز قدردانی از صلابت، اراده و درایت شما در مواقع حساسی است که استقلال کشور ما در خطر بوده است.امیدوارم همیشه از حمایت و احترام مردم برخوردار باشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});