• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

کمیسیون امورداخلی عملکرد منفعلانه‌ای در حوادث اخیر داشته است

  • کد خبر : 86073
  • 01 آذر 1401 - 17:00
کمیسیون امورداخلی عملکرد منفعلانه‌ای در حوادث اخیر داشته است
یاز اکو - یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: متاسفانه مجلس در مواجهه با حوادث اخیر به نحو درستی ورود پیدا نکرده است و به نظر می رسد ساز و کارهای پیش بینی شده در مجلس و در دولت برای بررسی مسائل اخیر کشور دارای ایراد است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد علیرضابیگی، درباره نحوه ورود مجلس به بررسی حوادث اخیر در سطح کشور، بیان کرد: کمیسیون امورداخلی اصلی‌ترین کمیسیون برای بررسی حوادث اخیر در سطح کشور به شمار می‌رود اما به نحو منفعلی رفتار کرده است. چه در موضوع حوادث سیستان و بلوچستان و چه در موضوع ورود عناصر غیر مسئول به دانشگاه شریف و پیامدهای آن که دامنگیر کشور شده است، انفعال در خصوص عملکردهای نادرست دیده می شود.

وی با اعتقاد به این‌که «بهترین گواه در خصوص عملکردهای نادرست، به تحلیل‌ها درباره حوادث سیستان باز می‌گردد» افزود: این تحلیل‌ها به کمیسیون امورداخلی ارائه شد به نحوی که مجلس در خصوص حوادث سیستان و بلوچستان قضاوت کند همه آن‌چه که اتفاق افتاده حرکت تجزیه طلبانه و همراهی با ضدانقلاب بوده است. اما ورود نماینده رهبر انقلاب برای رسیدگی به این موضوع در سیستان و بلوچستان نشان داد که در آن اتفاق عده‌ای بی‌گناه کشته و شهید اعلام شدند و از مردم نیز دلجویی شد. حتی وعده رسیدگی به تخلفات و جرم‌های صورت گرفته به مردم استان سستان و بلوچستان داده شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: بنا بر این؛ مجلس شورای اسلامی به نحو درستی با این موضوع مواجه نشد. حتی زمانی که نماینده چابهار قصد داشت از حقوق موکلین خود در مجلس دفاع کند، تعدادی هیاهو کردند. این‌ها نشان می‌دهد که سازوکارهای پیش بینی شده برای بررسی مسائل پیش آمده دچار اشتباه شده است. این رفتار در خصوص سایر مسائل کشور نیز به چشم می خورد که ضرورت یک بازنگری از طریق مجلس را ایجاب می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});