• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

ضرورت ایجاد شهرک صنعتی اختصاصی قطعه‌سازی و خودرو در تبریز/ آذربایجان سرمایه گذار دارد زیرساخت ندارد!

  • کد خبر : 86313
  • 04 آذر 1401 - 13:30
ضرورت ایجاد شهرک صنعتی اختصاصی قطعه‌سازی و خودرو در تبریز/ آذربایجان سرمایه گذار دارد زیرساخت ندارد!
یازاکو- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد شهرک اختصاصی خودرو در تبریز گفت: باید زمینی برای ایجاد شهرک اختصاصی خودرو آماده شود چرا که صنعت قطعه سازی و خودرو یکی از مزیت های شاخص در استان است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از فارس، صابر پرنیان پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با اعضای انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعت خودرو آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز استعداد و موقعیت خوبی برای ایجاد شهرک تخصصی قطعات خودرو دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که محیط زیست باید کنترل محور باشد نه مکان محور، تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات استان در حوزه صنعت تامین کارگر در محل های دور است.

پرنیان با بیان این که پیگیر استفاده مطلوب از ظرفیت بانک‌ها در حوزه صنعت هستیم، گفت: بر اساس آماری که مرکز پایش اتاق ایران برای بهار امسال منتشر کرده بود آذربایجان‌شرقی جزو سه استان نخست در بهبود فضای کسب و کار بود که در این زمینه به تازگی این مرکز، آماری از تابستان سال آینده ارایه کرده که وضعیت استان در بهبود فضای کسب و کار در بخش‌های صنعت و معدن به مراتب بهتر خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی در رتبه چهار کشور قرار داریم، افزود: در یک سال گذشته از نظر تعداد واحدهایی که به بهره‌برداری رسیده در رتبه سوم و از لحاظ تعداد واحدهای توسعه ای رتبه دوم کشور را در اختیار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته دو هزار و ۱۰۰ مجوز سرمایه گذاری صادر شده که این آمار تمایل زیاد به سرمایه گذاری در استان را نشان می دهد.

پرنیان با بیان این که در استان تقاضا برای زمین صنعتی زیاد است، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها به دنبال جذب سرمایه گذار هستند ولی در آذربایجان شرقی با وجود تعداد زیاد سرمایه گذاران، در تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری مشکل داریم که یکی از این مشکلات تامین انرژی های برق و گاز است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته در حوزه برق هیچ کاری انجام نشده است چرا که تنها ۴۶ درصد برق مورد نیاز شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی تامین شده این در حالی است که این میزان در اصفهان ۱۰۶ درصد است که البته در این زمینه باید اقداماتی انجام شود.

در این نشست؛ علاوه بر پیگیری برای ایجاد شهرک تخصصی قطعات خودرو در تبریز، مقرر شد برای بهره مندی از ظرفیت های بانک ها جلساتی در این خصوص برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});