• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

جرأت و صراحت نسل جدید از دستاوردهای انقلاب است/ ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای

  • کد خبر : 86374
  • 05 آذر 1401 - 11:30
جرأت و صراحت نسل جدید از دستاوردهای انقلاب است/ ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، جرأت و صراحت نسل جدید را ماحصل فضای آزادی دانست که انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورده و به ماجرای گفت‌وگوی خود با دانشجویان اشاره کرد و گفت: این‌که جوانی با یکی از مسئولان کشور با راحتی و صراحت صحبت کرده و انتقاداتش را به تندترین شکل ممکن بیان می‌کند، همین خود دستاورد انقلاب و عین آزادی بیان است، البته فحاشی و تهمت در هیچ کجا درست نیست، اما این‌که جوانی انتقاد خود را صریح و تند بیان می‌کند، یکی از دستاوردهای نظام است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، روح‌الله متفکرآزاد، با اشاره به نقش بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان، اظهار کرد: بخشی از طراحی جنگ ترکیبی، تمرکز بر جنگ شناختی است و القائاتی در این جنگ انجام می‌شود تا نظام محاسباتی مردم و مسئولان را تغییر داده و دچار اشتباه کنند، چراکه اگر نظام محاسباتی دچار خطا شود، مختصات تهدید و فرصت عوض شده و مختصاتی جعلی جایگزین آن خواهد شد که در چنین شرایطی ممکن است اولویت‌ها، تصمیمات و ذهنیات تغییر یافته و یک سری القائات رسوب کرده و باعث کنش‌هایی منطبق با کنش‌های دشمن شود.

وی با تاکید بر این‌که جنگ شناختی بخش پیچیده‌ای از جنگ ترکیبی است، افزود: آحاد ملت برای مقابله با جنگ شناختی باید سواد رسانه‌ای و فهم عمومی خود از مسائل را ارتقا داده و ایجاد و تقویت فرهنگ گفت‌وگو، اعتماد به همدیگر و اعتماد به مراجع خبری و کنشگران داخلی را در اولویت قرار داده و دشمن شناسی، ابزارشناسی دشمن و همچنین توجه به افق‌ها را در تحلیل مسایل، مورد توجه قرار دهند، چراکه فراتر از غبارها را دیدن عامل موفقیت در نبرد شناختی است.

وی با بیان این‌که بسیج در کنار زدن ابرهای غبار می‌تواند به جامعه کمک کند تا واقعیت‌ها نمایان شده و دشمن در نبرد شناختی، با شکست مواجه شود، افزود: یکی از اضلاع نبرد شناختی و القائات دشمن این است که جوانان از دست رفته‌اند، بنده قائل به از دست دادن نسل جدید و اینکه نسل جدید از آرمان‌های انقلاب دور شده‌اند، نیستم؛ بلکه معتقدم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها نسل صادق، بی‌ریا و زلالی هستند و علت این‌که گاه انتقادات خود را نیز علنی می‌کنند به همین زلال بودن‌شان برمی‌گردد.

ضربه دهه هشتادی‌ها به دشمن با سرود “سلام فرمانده”

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر با این نسل صادقانه صحبت شود، قطعا قبول می‌کنند، تاکید کرد: اشتباه محاسباتی نکنیم! امسال ضربه اول را همین جوانان و نوجوانان با سرود سلام فرمانده به بدنه دشمن زدند و این سرود در کشورهای مختلف اجرا شد و گسترش تمدنی یافت؛ هرچند دشمن سرمایه گذاری بسیاری کرده تا نسل جوان را از ما جدا کند، اما معتقدم جوانان ما از دست نرفته‌اند و ما باید برای ارتباط صحیح با نسل جوان، کار فرهنگی کرده و با آنان صحبت کنیم؛ باید حرف‌هایشان را شنیده و متوجه اقتضائات نسلی‌شان باشیم.

وی با تاکید بر این‌که باید با نسل جدید به ادبیات مشترک برسیم، افزود: بسیج بدنه فعال ملت بوده و می‌تواند در ارتباط گیری با جوانان و بسط و گسترش تفکر انقلابی، کنشگری کند، چراکه گستره بسیج تا محلات، مدارس، مساجد و… کشیده شده و این تفکر همانند شجره طیبه‌ای است که به همه جا ریشه دوانده، شاخه انداخته و ارتباط گرفته است.

وی با اشاره به این‌که اگر بخواهیم در جنگ ترکیبی ارتباط روشنگرانه‌ای با مردم داشته باشیم، امکانات ارتباطی بسیج یکی از موفق‌ترین امکانات است، گفت: با این‌که در برخی حوزه‌های فرهنگی مثل سبک زندگی غفلت کرده‌ایم و توسعه سبک زندگی غربی در ایران اتفاق افتاده است، اما معتقدم یکی از دستاورهای خود نظام و انقلاب، تولید این نسل زلال بوده و صراحت این نسل محصول خود انقلاب است که به جوانان این جرات را داده است.

متفکرآزاد در بخش دیگری از سخنانش به گسترش سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی اشاره کرد و افزود: برخی از سلبریتی‌ها که به سبک زندگی غربی روی آورده‌اند، در ماجراهای اخیر برخی مواضع را گرفتند، چراکه در نبرد سبک زندگی هرکجا که فرد ایستاده باشد، از همان طرف دفاع خواهد کرد.

تفکری که موشک ساخته، می‌تواند خودرو هم بسازد

وی با تاکید بر این‌که معتقدم تفکر بسیجی راه حل تمامی مشکلات است، افزود: تفکری که موشک می‌سازد، می‌تواند خودرو هم بسازد، چراکه هرگز قفل نمی‌شود و در مقابل بن‌بست‌ها، خسته نمی‌شود و راه جدیدی می‌یابد و یا می‌سازد؛ آری، این تفکر راه گشاست و می‌تواند از خاکریزها عبور کند.

وی با بیان این‌که تفکر بسیجی تفکری است که منافع شخصی در آن جایی نداشته و همه‌اش منافع ملی و مردمی است، خاطرنشان کرد: بسیج خود را وارد حوزه‌های منفعت‌دار نمی‌کند و صلاح هم نیست، چراکه بسیج با اخلاص و مردمی بودن خود روی پا ایستاد و به دنبال نفع خود نیست، اما هر کجا گره ای باشد بسیج می‌تواند آن‌ را حل کند و این تفکر قطعا می‌تواند عرصه‌هایی مثل خودروسازی کشور را هم تکان دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تاکید بر این‌که نقشه دشمن ایجاد اختلاف داخلی در ایران است، اضافه کرد: معتقدم بهترین کار در حوزه امر به معروف صحبت کردن با مردم و ممانعت از ایجاد دودستگی است و در حال حاضر نیز مهم‌ترین معروف، جلوگیری از تشتت، اختلاف داخلی و دودستگی ملت است؛ نباید اجازه دهیم دشمن از میان ملت یارگیری کند.

دشمن می‌خواهد دیوارهای بی‌اعتمادی ایجاد کند

وی با اشاره به این‌که محبت کردن، گفت‌وگو با یکدیگر و غلبه بر دیوار بی‌اعتمادی، همان چیزی که نقشه دشمنان را برآب می‌کند، افزود: دشمن می‌خواهد دیوارهای بی اعتمادی بین مردم و نظام ایجاد کند که نباید بگذاریم به این هدف شوم خود برسد؛ بسیج می‌تواند در غلبه بر دیوار بی‌اعتمادی نقش ایفا کند و از ایجاد بی‌اعتمادی توسط دشمنان، جلوگیری کند.

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که القای این‌که حکم‌رانان نقدناپذیر بود و گوش شنوایی ندارند یکی از اضلاع نبرد شناختی دشمن است، تاکید کرد: دشمن در جنگ شناختی می‌خواهد به مردم القا کند که مسئولان و حکم‌رانان (نماینده مجلس، وزیر و…) هرگز گوشی برای شنیدن سخنان مردم ندارند که راه حل شکست این القائات، رفتن میان مردم، صحبت کردن و شنیدن است و حتی برخی جاها اصلا نیاز نیست که مسئول صحبت کند، باید فقط بشنود؛ حضور آقای بهادری جهرمی و برخی مسئولان در دانشگاه‌ها و گفت‌وگو با دانشجویان نیز روند خوبی بوده و موضوعیت دارد.

وی در ادامه با بیان این‌که مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی گلایه‌هایی دارند که به جا بوده و دولت و مجلس نیز در تلاش برای حل این مشکلات هستند، یادآور شد: در دولت و مجلس قدم‌ها و کارهای خوبی انجام شده است که شاید نتایج بعضی از آن طی یک یا دو سال آینده خود را نشان دهد، ولی این‌که توانسته‌ایم در سونامی گرانی و عدم رشد اقتصادی در یک دهه اخیر، دوباره روی پا ایستاده و شروع به سازندگی کنیم، این امر نشانگر وجود تفکر بسیجی در حکمرانی بوده و هرچند زمان‌بر خواهد بود، اما قوای مجریه و مقننه همت کرده‌اند و تلاش می‌کنیم تا زمانی که مشکلات حل شود، قدری از فشارهای افتاده بر دوش مردم را کم کنیم.

بسیج بدنه فعال و مظلوم مردم است

وی در ادامه با ادای احترام به روح پرفتوح شهدا به ویژه شهدای بسیجی که در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی، دفاع از حرم، عرصه هسته‌ای و علمی و همچنین امنیت جامعه جان خود را نثار کردند، گفت: بسیج بدنه فعال و مظلوم مردم است، چراکه بسیجی از این وادی ارتزاق نمی‌کند و در شرایط سخت نیز گاه فحش شنیده و هزینه داده و پاسخگویی چیزهایی بوده که نقشی در ایجاد آن‌ها نداشته است، اما برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان و همچنین خدمت به جامعه و مردم پا پیش می‌گذارد.

متفکرآزاد با تاکید بر این‌که هیچ مجموعه و تشکلی به گستره بسیج با مردم ارتباط ندارد، چراکه خود بسیج مردمی بوده و از مردم است، افزود: بسیج در روزهای سخت مثل سیل، زلزله، بیماری و.. در کنار مردم قرار می‌گیرد و خدمت‌رسانی می‌کند و هر کجا که باید افرادی ایثار کرده و از جان بگذرند، بسیج همانجا حاضر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که همه ملت ایران را بسیجی می‌دانیم، گفت: مردم ایران همواره در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و به حفظ کیان این کشور، تمامیت ارضی آن و آرمان‌های انقلاب پایبندند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});