• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

حجاب، موضوعی نیست که حاکمیت از آن عقب‌نشینی کند

  • کد خبر : 86464
  • 06 آذر 1401 - 9:45
حجاب، موضوعی نیست که حاکمیت از آن عقب‌نشینی کند
یاز اکو - یک نماینده مجلس می‌گوید: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند روی مسئله زنان، حساسیت ایجاد کردند. از این‌رو، مسئله حجاب، موضوعی نیست که حاکمیت و نظام اسلامی بخواهد از آن، عقب‌نشینی کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از رویداد۲۴، زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران می‌گوید: بی‌حجابی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم و توسط عده‌ای در جریان است، شاید بیشتر شبیه بیان اعتراض‌شان باشد که به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها با اغتشاشگران همراه هستند و الا خیلی از افراد هم هستند که اعتراض دارند، اما دست به بی‌حجابی نزدند، یعنی راه‌حل اعتراض خود را در این ندیدند که هیچ نوع حجابی نداشته باشند.

بخش هایی از گفت و گوی لاجوردی را در ادامه می خوانید:

*به طور مسلم، نمی‌توانیم بگوییم همه بی‌حجابی که در جامعه می‌بینیم سازمان‌دهی شده است، ولی برخی تحت تاثیر جو به وجود آمده این روند را در پیش گرفتند و عده‌ای هم احساس می‌کنند که موضوع تمام شده است و می‌توانیم حجاب را برداریم و برخی از این چالش هم به تبلیغات رسانه‌های بیگانه ربط پیدا می‌کند.

*کشور ما با سابقه تمدنی که در بحث حجاب دارد که حتی این‌طور نبوده که بعد از اسلام وارد مملکت ما شود، یعنی از قبل از آن هم، ایرانی‌ها مقید به عفت، حجاب و حیا بودند و این چیزی نیست که برخی تصور کنند به واسطه اغتشاشاتی که به وجود آمده بتوانند ادامه دهند و مسلماً وضع این‌طور نخواهد ماند.

*اگر در قوانین ما در موضوع حجاب، نواقصی وجود دارد، باید این نواقص برطرف شود. از طرفی باید یک‌سری محرومیت‌های اجتماعی برای کسانی که مخالفت با قانون دارند، در نظر بگیرند، مثل خیلی از کشورهای دیگر، زیرا موضوع جدیدی نیست و شاید تنها این تنبیه، به سمتی برود که این محرومیت اجتماعی رقم بخورد و برخورد قضایی نباشد، یعنی به جای اینکه جرم باشد، تخلفی منظور شود که برای آن، محرومیت اجتماعی لحاظ شود و نیازی به برخورد قهری هم نباشد. البته در این رابطه نمی‌شود قطعی صحبت کرد، چون قانون خلاء دارد.

*حجاب یکی از ضروریات دین است و مسئله‌ای نیست که بخواهیم از آن، چشم‌پوشی کنیم. در صحبت‌های امام و رهبری هم، این مسئله است، چون می‌خواهند دین اسلام پیاده شود.

*به نظر من، این اغتشاشاتی هم که به وجود آمده، موضوعش حجاب نیست، یعنی افرادی آن را بهانه قرار دادند و با تبلیغاتی سویی که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان معاند انجام می‌دهند و اینکه سال‌های سال روی این موضوع کار کردند و هدف اصلی‌شان هم این است که خانواده را نشانه بگیرند و می‌خواهند بنیان خانواده را از هم بپاشند، روی مسئله زنان، حساسیت ایجاد کردند. از این‌رو، مسئله حجاب، موضوعی نیست که حاکمیت و نظام اسلامی بخواهد از آن، عقب‌نشینی کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});