• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

رونمایی از سامانه جامع اطلاعات شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری/ «هوشمندسازی خدمات» راهبرد اصلی صندوق برای خدمت رسانی

  • کد خبر : 86526
  • 06 آذر 1401 - 14:15
رونمایی از سامانه جامع اطلاعات شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری/ «هوشمندسازی خدمات» راهبرد اصلی صندوق برای خدمت رسانی
یاز اکو - آیین رونمایی از سامانه جامع اطلاعات شاغلین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی و مدیر کل فناوری اطلاعات وزارت کار، مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی و جمعی از مدیران و ذیحسابی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، احمد خانی نوذری معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین تاکید کرد: یکی از خطوط مقدمی که به گفتگو و ارتباط دو طرفه بهتر نظام و حاکمیت با مردم، ولو به صورت غیرکلامی، کمک می‌کند، خدماتی است که دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌کنند.

خانی نوذری تصریح کرد: معمولا در ارائه همین خدمات است که نارضایتی یا رضایتمندی ایجاد می‌شود و به همین دلیل هر مقدار طرح‌های هوشمندسازی مانند سامانه اطلاعات شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی شود سبب کاهش نارضایتی مشترکین و مردم و جلب رضایت آنها خواهد شد.

خانی نوذری گفت: خلأ ارتباط سامانه‌های جامع و اطلاعاتی با یکدیگر در کشور به شدت احساس می‌شود. در یک دهه اخیر اقدامات بسیار زیاد و ارزشمندی در حوزه هوشمندسازی در دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کار انجام شده است، اما اشکال اساسی بیشتر آن‌ها جزیره‌ای بودن این سامانه‌ها است.

وی افزود: اقدام ارزشمند صندوق بازنشستگی کشوری در این زمینه نشان داده است که این دستگاه پیشرو تر از سایر دستگاه‌های اجرایی است.

هوشمندسازی خدمات راهبرد اصلی صندوق برای خدمت رسانی

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این آیین با بیان اینکه هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات از اهداف و برنامه‌های مهم این صندوق است، گفت: کاهش خدمات حضوری، سرعت‌دهی به فرآیندها و خدمات و کاهش مراجعه بازنشستگان عزیز و سایر ذینفعان به ستاد و مدیریت‌های استانی، از جمله اهدافی است که این صندوق همواره دنبال کرده است.

اسکندری گفت: راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شاغلین گام مهمی در جهت تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات و امور صندوق بازنشستگی کشوری است.

اسکندری با بیان اینکه هوشمندسازی مساله و دغدغه اصلی ما است، گفت: کمتر هفته ای است که نشست مربوط به هوشمندسازی و کمیته دولت الکترونیک در صندوق بازنشستگی برگزار نشود.

وی افزود: در این نشست ها حداقل ۳۰ سامانه و طرح هوشمندسازی مورد بحث و بررسی مدیران و کارشناسان قرار می‌گیرد که سامانه اطلاعات شاغلین یکی از خروجی های مهم این کمیته است.

وی یادآور شد: فرم‌های مختلفی در صندوق بازنشستگی برای انجام امور شاغلین دستگاه‌ها و بازنشستگان وجود دارد که یکی از مهمترین آنها فرم ۵٫۱ است که برای دریافت اطلاعات شاغلین دستگاه‌های اجرایی استفاده میشود.

به گفته وی، با اجرایی شدن فاز اخیر تکمیل سامانه اطلاعات شاغلین، بسیاری از فرآیندهای انسانی و مراجعات حضوری حذف یا کاسته شده و فرآیند دریافت اطلاعات به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: برخلاف سازمان تامین اجتماعی که قوانین و ضمانت های اجرایی برای دریافت اطلاعات کارگاه‌ها را در اختیار دارد و مقررات و قوانین مربوط به آن تنوع کمتری دارد، صندوق بازنشستگی به دلیل قواعد پیچیده و متعدد حاکم بر مشترکین و دستگاه های مشمول و نداشتن ضمانت اجرایی لازم برای دریافت دقیق و کامل اطلاعات شاغلین، همواره برای دریافت اطلاعات مورد نیاز و دقیق شاغلین با مشکل ضمانت اجرایی مواجه بوده است.

اسکندری ادامه داد: با اجرای این سامانه می‌توان امیدوار بود که بسیاری از اطلاعات مورد نیاز صندوق بازنشستگی برای برقراری حقوق بازنشستگی و به ویژه اطلاعات پیش از سال ۹۲ در اختیار صندوق قرار گیرد، هرچند هنوز اطلاعات مربوط به قبل از سال ۱۳۹۲ شاغلین توسط دستگاه ها در این سامانه بارگذاری نشده است.

او همچنین تاکید کرد: درحال حاضر متوسط مدت زمان صدور حکم بازنشستگی ۹ روز است که براساس برنامه و با اجرای این سامانه به ۵ روز و حتی کمتر از آن کاهش خواهد یافت. البته برخی از احکام مربوط به دستگاه های منظم تر، همزمان با بازنشستگی نیز صادر می‌شود.

وی فرآیند ثبت درخواست تا قرعه کشی و پرداخت وام ضروری بازنشستگان و صدور گواهی کسر از حقوق را از جمله خدمات صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد که به صورت کاملا الکترونیکی و عادلانه انجام می‌شود و امکان دخالت و اعمال نظر افراد را به صفر می‌رساند.

اهمیت پیاده سازی سامانه جامع اطلاعات شاغلین مشترک این صندوق

محمد عباسی مدیرکل درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این آیین با اشاره به اهمیت پیاده سازی سامانه جامع اطلاعات شاغلین مشترک این صندوق گفت: با اجرای این سامانه برخط، ضمن حذف خطاهای احتمالی در فرآیندهای موجود، کاهش اتلاف وقت ذیحسابی‌ها و همکاران صندوق، افزایش سرعت و دقت کار را هم به‌ همراه دارد.

عباسی همچنین گفت: فرم‌های متعددی برای انجام امور مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد که مهمترین آنها فرم پنج یک یا جمع آوری اطلاعات شاغلین دستگاه‌های اجرایی است که در برقراری حقوق بازنشستگی افراد حائز اهمیت است.

در ادامه این آیین، با حضور دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه جامع اطلاعات شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی و پوستر این سامانه به صورت نمادین امضا شد.

در پایان این مراسم از دستگاه‌های اجرایی برتر، مدیریت های استانی پیشرو و مدیران و کارشناسان و دست اندرکاران اجرای این سامانه تمام الکترونیک با حضور معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});