• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

ترکیه به ۱۳۲ کشور بذر صادر می کند

  • کد خبر : 86543
  • 06 آذر 1401 - 16:30
ترکیه به ۱۳۲ کشور بذر صادر می کند
یاز اکو - رئیس هیئت مدیره انجمن بذر ترکیه (TÜRKTOB) ساواش آکجان با بیان اینکه بذر داخلی تولید شده در ترکیه به 132 کشور جهان صادر شده است، گفت: هدف آنها افزایش صادرات بذر به 250 میلیون دلار برای سال 2023 و افزایش واردات به 190 تا 180 میلیون دلار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، آکجان، رئیس هیئت مدیره TÜRKTOB، گفت: با وجود شایعات مبنی بر “قحطی” در در جهان در دوران اپیدمی، ظرفیت تولید گیاهی در ترکیه نزدیک به ۶ درصد است افزایش یافته است.

آکجان با اشاره به اهمیت تولید بذر در استقلال غذایی گفت: صنعت بذر ترکیه برای کشور و بشریت می جنگند و تلاش می کند رتبه اول تولید و صادرات را در جهان کسب کند.

اردات برای اولین بار از صادرات پیشی گرفت

آکجان با بیان اینکه تحولات خوبی در زمینه صادرات بذر وجود دارد، گفت: صادرات بذر ما روز به روز در حال افزایش است. ما بذر را به ۱۳۲ کشور صادر می کنیم.

وی افزود: عمد صادرات به ایالات متحده آمریکا، فرانسه، آلمان، چین، هلند، اسپانیا و شیلی بوده است.

وی گفت: آکجان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۸۵ میلیون دلار صادرات بذر و ۲۰۵ میلیون دلار واردات بذر انجام شده است، گفت: در ۹ ماهه سال ۲۰۲۲، صادرات بذر ۱۵۰٫۸ میلیون دلار و واردات ۱۳۷٫۸ میلیون دلار بوده است.

ما در تلاش هستیم تا در تولید بذر رهبر جهانی باشیم

آکجان با بیان اینکه آمریکا، فرانسه و چین در رتبه اول تولید بذر در جهان و ترکیه در رتبه های نهم تا دهم قرار دارد، گفت: زمانی که به سطح سایر کشورها نگاه می کنیم موفقیت انکارناپذیری داریم.

وی گفت: هدف ما در تولید بذر این است که رهبر جهانی باشیم. ما برای این هدف سخت تلاش می کنیم.

آکجان تصریح کرد: می‌خواهیم امسال را با ۲۳۰ میلیون دلار صادرات بذر به پایان برسانیم و واردات آن‌ها در حد ۲۰۰ میلیون دلار باقی بماند.

آکجان با اشاره به اینکه تقاضای بذر ترکیه از سراسر جهان وجود دارد، گفت: ما می خواهیم صادرات بذر خود را در سال ۲۰۲۳ به ۲۵۰ میلیون دلار افزایش دهیم و واردات را به ۱۹۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});