• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

تبعیض شرکت مس در تخصیص بودجه ورزشی؛ سهم کرمان ۲/۵ برابر سونگون و آذربایجان

  • کد خبر : 119128
  • 08 مهر 1402 - 14:30
تبعیض شرکت مس در تخصیص بودجه ورزشی؛ سهم کرمان ۲/۵ برابر سونگون و آذربایجان
یاز اکو - در سایه بی توجهی مسئولان و نمایندگان استان، بودجه ورزشی مس کرمان ۲/۵ برابر بودجه مس سونگون است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرانجمن، باشگاه مس سونگون ورزقان تنها باشگاه دولتی آذربایجان علیرغم پتانسیل مالی بالای این شرکت از داشتن زمین و اماکن ورزشی اختصاصی برای رشته های ورزشی خود همچنان محروم است.

باشگاه مس سونگون ورزقان در سال ۱۳۸۹ زیر نظر شرکت ملی مس تاسیس شد، اما شرکت ملی مس فعالیت اصلی خود با سرمایه گذاری در ورزش را از سال ۷۶ یعنی حدودا ۱۳ سال قبل از باشگاه مس سونگون در مجتمع مس کرمان آغاز کرده است.

شروع فعالیت باشگاه مس سونگون اگرچه در اوایل تاسیس سرو صدای زیادی در بین مدیران وقت و سیاسیون به پا کرد اما این باشگاه هرگز در راس حمایت‌های شرکت ملی مس قرار نگرفت و از طرفی با ورود و دخالت مدیران غیر ورزشی رده بالا از مسیر اصلی خود ( فعالیت ورزشی) خارج و وارد جناح بازی های مدیریتی و استفاده ابزاری قرار گرفت تا اولین باشگاه دولتی شمال غرب کشور در آذربایجان قربانی تصمیمات افراد غیر تخصصی شود.

در ادامه نبود اراده قوی استانی و مدیران دلسوز بومی در بدنه باشگاه مس سونگون و عدم پایبندی نمایندگان به آنچه که در ظاهر شعارهای انتخاباتی خود عنوان میکردند، هیچ حمایتی عملی برای توسعه و احداث طرح ها و اماکن ورزشی و ایجاد رشته های متنوع ورزشی با بودجه این شرکت هرگز انجام نگرفت.

در حالیکه باشگاه مس سونگون در سایه بی تدبیری مسئولان به صورت لاک پشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، هم‌نام کرمانی اش با برنامه ریزی جامع و ثبات مدیریتی در کنار متخصصان ورزشی فعالیت ورزشی خود را با بودجه چندین برابری نسبت به مس آذربایجان روز به روز گسترش می‌دهد.

آنچه که پیداست دلیل نداشتن اماکن و رشته های ورزشی متعدد در مجموعه باشگاه مس سونگون، ضعف مدیریت استانی و تبعیض قابل مشهود شرکت ملی مس نسبت به ورزش آذربایجان و جوانان این خطه است‌.

مس سونگون و منطقه محروم ورزقان که با داشتن معادن متعدد جزو قطب های اصلی اقتصادی و صنعتی در تامین بودجه اداره کشور بشمار می‌رود نیازمند این است که شرکت ملی مس به تعهداتش نسبت به سرمایه گذاری و بهره برداری از پروژه های ورزشی در راستای شکوفایی و نشاط اجتماعی جوانان استان همانند کرمان عمل کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});