• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب عجب‌شیر

  • کد خبر : 86810
  • 08 آذر 1401 - 17:00
تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب عجب‌شیر
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از تخصیص ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب عجب‌شیر خبر داد و بیان کرد: طرح‌های آبرسانی و توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان باید بر اساس زمان‌بندی دقیق اجرا شده و از ظرفیت موجود برای شتاب‌بخشی به روند پیشرفت این طرح‌ها استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا «محمد خانی» روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل اجرای کامل طرح فاضلاب در «شیشوان» و برخی نقاط شهرستان، اجرای طرح آبرسانی به ۶ روستای بخش «قلعه‌چای» و اجرای مخزن پنج هزار مترمکعبی است.

آذربایجان‌شرقی از نظر پوشش فاضلاب شهری در رتبه نخست کشور قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متوسط برخورداری از شبکه فاضلاب در مناطق شهری کشور ۶۵ درصد است، بیان کرد: این میزان در سطح استان ۷۰ درصد است و در این زمینه استان در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گفته «خانی» تبریز با حدود ۹۰ درصد پوشش شبکه فاضلاب شهری، دومین کلانشهر کشور بعد از اصفهان به شمار می‌رود و شبکه فاضلاب شهری آن نیز در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سراب، اهر و عجب‌شیر نیز جزو شهرستان‌های پیش‌رو در اجرای طرح‌های فاضلاب استان به شمار می‌روند، برخی از طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در مناطق روستایی از جمله روستاهای «آغجه‌اوبه» و «دانالو» و همچنین پادگان خراجو نیز به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

آذربایجان‌شرقی جزو سه استان دارای وضعیت پایدار آب شرب است ‌

«خانی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی با ۶۹ شهر و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هزار روستا دارای پایدارترین وضعیت آب شرب در کشور است؛ ضمن توجه به اینکه در کشور تنها سه استان وضعیت پایدار دارند.

فرماندار: اجرای طرح‌های بخش فاضلاب تسریع شود

فرماندار عجب‌شیر نیز در این جلسه با تاکید بر شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح فاضلاب شهری به خصوص در «شیشوان»، افزود: روند اجرای طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب این شهرستان باید با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق شتاب گیرد.

«جعفر قادری» رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی را خواستار شد و اظهار داشت: توجه در خصوص رفع مشکلات آب شرب روستایی به خصوص در روستاهای بخش «قلعه‌چای» و مشکلات خطوط انتقال و شبکه‌های آب شرب در روستاها ضروری است.

وی احداث تصفیه‌خانه در پایین دست سد قلعه‌چای جهت تامین آب شرب شهرستان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای این طرح ملی برای تامین آب شرب پایدار این شهرستان ضروری بوده و پیگیری مدیران استانی نیازمند است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});