• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان شمالغرب توسط ذره‌بین یازاکو؛

از شانگهای تا استخر سلطانیه، از زمین چمن مصنوعی اردبیل تا پول‌های بلوک شده در کره جنوبی

  • کد خبر : 86873
  • 09 آذر 1401 - 11:00
از شانگهای تا استخر سلطانیه، از زمین چمن مصنوعی اردبیل تا پول‌های بلوک شده در کره جنوبی
یاز اکو - هفته‌ی اول آذر ماه سال 1401 شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص وقایع اخیر و نحوه برخورد قوه قضائیه با آنها، تلاش برای برقراری روابط مجدد با کره‌جنوبی، الحاق به سازمان شانگهای و مسائل معیشتی و ورزشی مردم بودیم.

یاز اکو؛ ساناز شهابی- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته‌ی اول آذر ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص وقایع اخیر و نحوه برخورد قوه قضائیه با آنها، تلاش برای برقراری روابط مجدد با کره‌جنوبی، الحاق به سازمان شانگهای و مسائل معیشتی و ورزشی مردم بودیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

نماینده مردم مرند و جلفا:

امنیت تضمین‌کننده زندگی و اقتصاد هر ملت است

توئیت معصومه پاشایی بهرام؛ نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم: «دیروز از چند کارخانه و بازار مرزى ماکو بازدید کردم، تعدیل نیروی کار کرده و بازار هم سوت و کور بود! بالاتفاق ناامنى و اتفاقات اخیر را مسبب این شرایط می‌دانستند! درخواستشان بازگشت امنیت سابق براى رونق کسب و کارشان بود! امنیت گران‌ترین کالای جهان و تضمین‌کننده زندگی و اقتصاد هر ملت است».

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

اولویت در ارتباط با کره‌جنوبی، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران است

روح‌‌الله متفکر آزاد؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پس از گفت و گوی تلفنی با همتای کره‌جنوبی، نتیجه‌ی این صحبت را چنین اعلام کرده است: در این مکالمه‌ی ارزشمند درباره مسائل مختلف فی مابین دو کشور صحبت شد و تفاهم داشتیم که روابط ایران و کره جنوبی باید به دوران خوب خود بازگشته و روابط گرم گذشته آن حفظ شود.

وی هم‌چنین در واکنش به اتفاقات اخیر در کشور تصریح کرده است: نظام در برابر اغتشاشات اخیر صبر استراتژیک کرده و به‌موقع پاسخ لازم را به مسببان خواهد داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین:

اقتصاد، مهم‌ترین مسئله استان اردبیل است

علی نیکزاد؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اقتصاد را مهم ترین مسئله اردبیل دانسته و از انجام اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف همچون تولید در این راستا خبر داده است.

نماینده اورمیه:

تاثیر مثبت رعایت رأفت قوه قضائیه در وقایع اخیر

سیدسلمان ذاکر؛ نماینده اورمیه در مجلس در پی دستور اخیر محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا مبنی بر بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی ویژه آزادی زندانیان در پی پیروزی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که این ارفاق‌ها چه تاثیری بر فضای وحدت و شادی جامعه می‌گذارد، گفته است: همانطور که می‌دانیم اصل بر رعایت قانون است، اما قانون شدت و ضعف دارد و رأفت و وسعت قانون به نفع متهم یک اصل در دادگستری و قوه قضائیه جمهوری اسلامی و بنابر نظر مجلس و مقنن است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر:

طرحی در خصوص ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان در دستور کار مجلس قرار ندارد

علیرضا منادی سفیدان؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از مخالفت خود و کمیسیون متبوعش با هرگونه طرحی در خصوص ممنوع‌الخروج کردن دانشجویان خبر داده و گفته است: هیچ طرحی در این خصوص در دستور کار صحن یا کمیسیون آموزش مجلس قرار ندارد و تنها در قالب پیش طرح در سامانه قانونگذاری نمایندگان پیش‌نویس طرحی بارگذاری شده، حتی هنوز به مرحله جمع‌آوری امضا از سوی نمایندگان نیز نرسیده است. در صورت وجود چنین طرحی قطعا کمیسیون آموزش نسبت به آن نظر مثبت نخواهد داشت.

وی همچنین از افزایش دو تا پنج میلیون تومانی حقوق معلمان با اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

بسیج بسترساز انقلاب اسلامی بود

محمدحسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیج برآمده از ذات و ماهیت انقلاب اسلامی است، افزوده است: بسیج همان جنبشی است که بسترساز انقلاب اسلامی شد و امام راحل این جنبش مردمی را با مهندسی خاصی به یک نهاد مستمر تبدیل کرد.

نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه:

پیگیری‌های ملی برای بهره‌برداری از استخر سلطانیه

حجت‌الاسلام حسن شجاعی؛ نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی از انجام پیگیری‌های ملی برای به بهره‌برداری رسیدن استخر سلطانیه تا تابستان سال آینده خبر داده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین:

بهره‌برداری از ۳۵ زمین چمن مصنوعی تا پایان سال در اردبیل

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خبر داده است: ۳۵ زمین چمن مصنوعی با تلاش نمایندگان و تامین اعتبار تا پایان سال در اردبیل به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

واکنش سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی به الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای

در حالی که نمایندگان مجلس با ۲۰۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرده‌اند، محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه همه عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها باید طبق اصل (۷۷) و (۱۲۵) به تصویب مجلس برسد، در مورد مطرح شدن اصل (۱۳۵) بدون اینکه ربطی به این لایحه داشته باشد، تذکر داده است.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین:

منتظر اتفاقات خوبی در حوزه‌هایی مانند خودرو و مسکن هستیم

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر و خداآفرین با اشاره به عملکرد دولت چنین گفته است: دولت در مسیری قرار دارد، به‌طوریکه می‌توان به حل معضلات امیدوار بوده و منتظر اتفاقات خوبی در حوزه‌هایی مانند خودرو یا مسکن که مردم در آن مشکلات فراوان دارند، باشیم، البته در بحث مسکن یک مقدار بلاتکلیفی مشهود است اما در بحث خودرو روند کارها و اقدامات دارد به سمت ثبات و تسریع در واگذاری‌ها و افزایش کیفیت‌ها پیش می‌رود.

نماینده ورزقان:

مسئولین باید انتقادپذیر باشند

الله‌وردی دهقانی؛ نماینده ورزقان در مجلس با بیان اینکه در مسئله انتقاد و انتقادپذیری، جامعه و مسئولین ما مثل کشور‌های پیشرفته عمل نمی‌کنند و خیلی با آن‌ها فاصله داریم، گفته است: البته اینکه هر حرفی از دلمان برآید بگوییم و اسمش را انتقاد بگذاریم کار درستی نیست و راه انتقاد با راه اینگونه مسائل کاملا جداست.

نماینده ملکان:

خروجی تحلیل‌های خودی و دشمن در مواردی مشترک هستند

سید علی موسوی نماینده ملکان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور تاکید کرده است: تحلیل رایج این روزها ضعف‌ها و مشکلات چندین ساله را عامل اصلی این اوضاع معرفی می‌کند که با وجود تفاوت‌هایی در ادبیات مربوطه، بعضا وجوه اشتراک برجسته‌ای در خروجی تحلیل‌های خودی و دشمن مشاهده می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});