• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

فعالیت ۱۰ کارگاه تولیدی حمایتی معلولان در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 86970
  • 10 آذر 1401 - 10:30
فعالیت ۱۰ کارگاه تولیدی حمایتی معلولان در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از توسعه حمایت های اشتغال و توانمند سازی معلولان در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، فرگل صحاف در تور رسانه ای بازدید از کارگاه های حمایتی معلولین در تبریز برحمایت از معلولان و اشتغال آفرینی برای آنان تاکید کرد و افزود: در همین راستا۱۰ کارگاه های حمایتی در تبریز و استان و ۱۴ مرکز حرفه آموزی راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۵۵ نفرتعداد یارانه بگیران حرفه آموزی هستند و ۵۱۵ نفر تعداد یارانه بگیران کارگاه حمایتی هستند.

صحاف با اشاره به بازدید انجام شده از کارگاه تکامل ،گفت: در حال حاضر در کارگاه تولیدی حمایتی تکامل حدود۵۰ معلول مشغول به ‌کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه محصولات تبلیغاتی مانند کیف دستی و جاکلیدی تولید ودر سطح تبریز و استان به فروش می رسد.

صحاف ادامه داد: میزان ‌کمک هزینه دولتی به ازای هر نفر در ماه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده و سهمیه یارانه مرکز توسط بهزیستی تعیین میشود.

جذب ۴۰ درصدی تسهیلات اشتغال استان 

صافی، رئیس دبیرخانه اشتغال و توانمند سازی بهزیستی کشور نیز در این بازدید گفت: آذربایجان شرقی ۵۹۸۱ نفر تعهد اشتغال را در سال ۱۴۰۱ داشته که بیش از ۵۰ درصد تعهد برنامه توسعه ششم بوده است و استان در این زمینه حرکت مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال این استان در نظر گرفتیم و استان توانسته است ۴۰ درصد این تسهیلات را جذب کند.

وی بیان کرد: ۵۱ درصد تعهد استان در زمینه توانمند سازی شغلی سال جاری محقق شده و امیدواریم تا پایان سال همه تعهد محقق شود و جهش خوبی در حوزه اشتغال و توانمند سازی معلولان صورت گیرد.

صافی اظهار داشت: آذربایجان شرقی در زمینه تثبیت شغلی معلولان عملکرد بهتری داشته و کارفرمایان و مددجویان با اطمینان بیشتری درحال فعالیت هستند و در این راستا مشوق های بیمه ای هم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تثبیت شغلی و پایداری شغلی از محل حمایت بیمه ای برای ۲۶۰۰ نفر در استان دیده شده که افزایش ۳۰ درصدی برای استان در نظر گرفته شده است.

مریم زبر دست، مدیر مرکز تکامل هم در این بازدید با اشاره به ظرفیتهای اشتغال و توانمند سازی این مرکز تصریح کرد:حمایتهای فرا وظیفه ای هم انجام میدهیم و در صورت حل مشکل مکان کارگاه خدمات بهتری نیز میتواند ارایه شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط به بازار مانع از توسعه این مرکز میشود اما با وجود این موانع مشتریان داخلی و خارجی خود را حفظ کرده ایم.

زبر دست بیان کرد: در این مرکز بخش مشاوره ای نیز به صورت فعال وجود دارد و خوشبختانه بستری نیز نداشته ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=86970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});