• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
مدير مجتمع مس سونگون خبر داد

مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد

  • کد خبر : 87028
  • 12 آذر 1401 - 8:00
مس سونگون در خاورمیانه رتبه اول و در جهان رتبه پنجم را دارد
یازاکو- مدير مجتمع مس سونگون گفت: درآمد مالیاتی آذربایجان شرقی نزدیک ۱۱ هزار میلیارد تومان است که با انتقال درآمدهای مالیاتی مس سونگون به استان، این رقم به بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از عصرتبریز، عباس زاده در گفت و گوی خبری شبکه سهند افزود: معدن مس سونگون با ٧ درصد اکتشاف در جایگاه پنجم جهان و با ۵ میلیارد تن ذخیره، رتبه اول در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه هدف استراتژیک شرکت ملی مس ایران، بازطراحی ساختار صنعت مس کشور است، گفت: هدف از این باز طراحی تکمیل و توسعه زنجیره ارزش مس ایران بوده و تمامی مزایا و منافع ناشی از تکمیل و توسعه این زنجیره به استان برمی‌گردد.

عباس زاده اکتشاف را نقطه آغازین و پیشران توسعه دانست و گفت: مجتمع مس سونگون برای اولین بار در کشور «شرکت تخصصی اکتشافی شمالغرب» را در استان مستقر کرده و برای اولین بار هم «شرکت مشاوره معدن و صنایع معدنی» را با حضور دانشگاه‌های استان در حوزه خدمات فنی مهندسی به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این روند موجب برخورداری شهرستان ورزقان و آذربایجان شرقی از تمامی مزایا و منافع  آن خواهد شد، افزود: درآمد مالیاتی استان قریب به ۱۱ هزار میلیارد تومان است و با انتقال درآمدهای مالیاتی سونگون به استان، ۳۰-۲۵ درصد افزایش درآمد خواهیم داشت که این رقم با احتساب طرح های توسعه آتی، بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمد مالیاتی استان اضافه خواهد کرد‌.

مدیر مجتمع مس سونگون تاکید کرد: عدالت سرمایه گذاری جزو اهداف و اولویت‌های اصلی شرکت ملی مس و مخصوصا مجتمع مس سونگون است و از طریق سرریزهای توسعه در حوزه معدن در سایر بخش‌های استان این عدالت را برقرار خواهیم کرد کما اینکه دستگاهای حفاری در شهرستان‌های اهر، مرند و جلفا فعال هستند.

وی خاطرنشان ساخت: صنعتی که موجب توسعه نشود ارزشی ندارد و علمی که به تولید منتج نشود، فایده ای ندارد، بنابر همین اصل شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون به ارتباط و پیوند صنعت با دانشگاه و دانش بنیان‌ها ایمان راسخ دارد.

عباس زاده با بیان اینکه، جذب پلتفرم اکوسیستم معدن و صنایع معدنی و حمایت از تولید و داخلی سازی قطعات کلیدی وارداتی، اولین هدف ماست، گفت: «مگالاینرهای پلتفرم متسو(metsu)» تولید سوئد برای اولین بار در تاریخ معادن کشور در مجتمع مس سونگون بومی سازی شده که ۱۴۰۰ میلیارد تومن ارزآوری داشته است.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: تشکیل شهرک تخصصی مس سونگون و استقرار پردیس فناوری مس در این شهرک نوید بخش روزهای خوب توسعه و شکوفایی است که در این راستا ۲۰۰ قطعه ساز کلیدی استان در آنجا مستقر خواهند شد، لذا از تمام کنشگران و فعالان اقتصادی استان دعوت میکنیم در تشکیل خوشه صنعتی مس در ورزقان و استان نقش ایفا کنند.

عباس زاده یکی دیگر از اولین های کشور در مجتمع مس سونگون را «تجهیز آزمایشگاه جامع و مرجع معدن و صنایع معدنی» برشمرد و گفت: این آزمایشگاه با هدف تسریع در طرحهای توسعه و خدمت به معادن استان و شمالغرب کشور، در روزهای آتی با حضور وزیر صمت افتتاح می شود.

وی همچنین گفت: مس در مسئولیت های اجتماعی و ارائه خدمات اجتماعی هم پیشرو بوده و هر گامی در جهت توسعه و خدمت، منفعتش به ۵۸ میلیون نفر سهامدار شرکت مس میرسد از این رو ما امانتدار این ۵۸ میلیون نفر هستیم، به همین جهت ما توسعه، را در قالب صرفا سود اقتصادی و سود حسابداری نمیبینیم و همزمان توسعه اقتصادی-سیاسی و اجتماعی را بعنوان بال‌های اساسی توسعه میبینیم.

وی افزود: مهمتر از بزرگراه خواجه ورزقان که با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان در دست افتتاح است، ادامه ی این بزرگراه از ورزقان-خاروانا به سمت نوردوز که به عنوان یک مسیر ژئواستراتژیک برای کشور محسوب می شود هم برای استان و هم شهرستان به جهت وارد شدن به مسیر توسعه و هم به جهت خارج شدن از بن بست اقتصادی-جغرافیایی حائز اهمیت است.

عباس زاده آغاز عملیات اجرایی کمپ فرهنگی_ورزشی بین المللی در شهرستان ورزقان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان، ایجاد شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ورزقان و سایت اطفای حریق جنگل ها و مراتع ارسباران از دیگر اقدامات مهم مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران در شهرستان ورزقان برشمرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=87028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});